RSS

Tillbaka från Författarkliniken 2015

31 Aug

Efter en fullspäckad helg är jag äntligen tillbaka i min lägenhet i Lund. Jag är verkligen glad över att jag inte börjar jobba idag för jag är helt slut. Så skönt att få en till dag där man kan vila ut innan den vardagen börjar igen🙂

Här kommer några bilder från helgens event.

JennyRogneby

Jenny Rogneby berättar om sitt extremt framgångsrika liv. Herregud, den här kvinnan klarar ju av allt! Blev också riktigt sugen på att läsa hennes bok.

Författarcoachpanel

Ett gäng lektörer och författarcoacher berättar om sina tjänster och hur de tar sig an ett manus.

BjörnRanelid

Björn Ranelid, mannen som kan prata oavbrutet. Riktigt underhållande när man väl hängde med i hans snabba takt.

SaraLövestam

Bästa föreläsaren är Sara Lövestam! Så himla härlig och cool hon är. Jag som annars ALDRIG brukar köpa böcker vid såna event (för jag orkar inte släpa på dem så jag beställer dem hellre på nätet) ställde mig i kö och köpte en signerad bok av henne!

Ramen

Sen måste vi givetvis har med en matbild. Misoramen på Ki-mama Ramen. Så gott!

Så vad tyckte jag om Författarkliniken då?

Jo, det var bra och jag ångrar mig inte! Men om jag ska vara helt ärlig så tyckte jag att det var väldigt mycket pepp-talk och inte så mycket “så här förbättrar du din text”-föreläsningar. Visst är det kul och inspirerande att få höra framgångsrika författare berätta om sin väg till debuten. Men på andra dagen började jag tycka att det var för mycket. Dessutom så är det en stor kostnad med resa, boende och mat för mig som inte bor i Stockholm. Vill man träffa likasinnade och bli inspirerad så är Författarkliniken ett väldigt bra event, men man får räkna med att det kostar en del. Just nu så tror jag inte att jag kommer att delta nästa år men vi får se🙂

 
6 Comments

Posted by on August 31, 2015 in Blandat

 

6 responses to “Tillbaka från Författarkliniken 2015

  1. delena21

    August 31, 2015 at 21:40

    Hej Anna.Wow vilket otroligt liv du har.Du får ju vara med om mycket!!!

     
    • Anna - Boktycke

      August 31, 2015 at 22:41

      Jag är väldigt nöjd med mitt liv😀 Fast Författarkliniken är ju öppen för alla så du kan också gå nästa år🙂

       
  2. Sofia Fritzson

    August 31, 2015 at 22:14

    Vilken bok köpte du av Sara? Har läst flera av henne och gillar mycket🙂

     
    • Anna - Boktycke

      August 31, 2015 at 22:42

      Jag köpte hennes grammatikbok. Tänkte att resten av hennes skönlitterära böcker kan jag låna från bibblan men grammatikboken är bra att ha som uppslagsbok hemma🙂

       
  3. Drömmen om en bok

    September 2, 2015 at 09:13

    Hej Anna🙂
    Jag håller med dig. Det var väldigt inspirerande och intressant men tillförde egentligen inget till mitt eget skrivande. Hade också önskat fler föreläsningar om skrivteknik. Tror inte heller att jag åker nästa år.
    Och Sara Lövestam… Visst var hon fenomenal🙂

     
    • Anna - Boktycke

      September 2, 2015 at 16:06

      Åh, så det var inte bara jag som tyckte så. Jag har skrivit det i feedbacken så förhoppningsvis så blir det bättre nästa år. Sara Lövestam verkar vara en superhärlig människa. Ser fram emot att läsa hennes böcker🙂

       

Leave a Reply

 
