RSS

Bilder från Comic Con Malmö 2015!

14 Sep

Här kommer ett inlägg om Comic Con Malmö som jag var på i lördags.

Det hela började faktiskt inte särskilt bra när vi inte fick komma in eftersom en av biljettkillarna påstod att våra förköpta biljetter redan hade blivit scannade. Detta ledde till att vi fick snacka med information som ringde efter en ansvarig som i sin tur fick leta upp en annan person som lyckades lösa det hela åt oss. Vi förhandsköpte ju biljetter för att slippa stå i kö och vänta, men nu i efterhand så skulle det ha gått snabbare om vi bara hade stått i kön. Nåja, vi lyckades komma in i alla fall.

The Scorch TrialsReklam för The Scorch Trials

HeathstoneDet hölls en turnering i Hearthstone där vinnaren fick 10 000kr. 

Det var mer människor än vad jag hade förväntat mig faktiskt. Och många utställare också. För en rik anime/spelnörd så skulle det vara rena himmelriket att kunna välja och vraka bland olika anime/spel-prylar som man inte skulle ha fått tag på så lätt annars. Men saken är att det mesta kostade ganska mycket så även om jag ville köpa väldigt mycket så blev det nästan inget i slutändan. Jag och min man gick bara på en av aktiviteterna så 170kr i inträde per person kändes dyrt. Om man dock själv håller på med cosplay, ställer upp i spelturneringar och samt gillar gästerna som besöker eventet så är priset säkert prisvärt.

Cosplay 1Kul med en grupp som cosplayar från samma verk.

Cosplay 2Blev väldigt imponerad över flera cosplay-dräkter.

Cosplay 3Tjejen från Cat’s Cosplay Kingdom, den här kostymen är så grym!

Cosplay väntaMycket folk som väntade på cosplay-paraden.

Det jag blev mest förvånad över är att det var så lite fokus på comic. Kändes mest som att eventet innehöll lite av allting. Det jag gillade bäst var alla som cosplayade, vissa hade riktigt fina och imponerande dräkter. De flesta av utställarna som jag pratade med var också väldigt trevliga och engagerade i sina områden. På det hela tyckte jag att det var en trevlig dag, men lite dyrt som sagt.

Köpte

Och givetvis måste man köpa något. Blev en tygpåse med Hello Kitty Stormtrooper och brädspelet X-Com The Board Game som vi spelade igår. Riktigt kul, jag gillar att man har en app som sköter ordningen av spelet. Känns nytänkande! (fast det drog rätt så mycket batteri på mobilen upptäckte vi efter att ha spelat i 3 timmar) 😀

 
7 Comments

Posted by on September 14, 2015 in Blandat

 

7 responses to “Bilder från Comic Con Malmö 2015!

  1. OArYA

    September 14, 2015 at 12:59

    Kändes det som att det var så pass lyckat att det skulle kunna bli en repris nästa år? Jag flyttade den här helgen, annars hade jag tänkt att åka ner…

     
    • Anna - Boktycke

      September 15, 2015 at 22:07

      Om det är i Malmö kan jag nog tänka mig att gå igen. Annars blir det lite dyrt att åka till Stockholm där det hölls förra året :p

       
  2. Miriam - Schitzo-Cookie http://schitzo-cookie.blogspot.se

    September 14, 2015 at 14:50

    Åh xcom är skoj 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      September 15, 2015 at 22:08

      Ah, kul men stressigt!!! Spelade Commander och man hann ju knappt läsa korten innan det var dags att bestämma sig för vilken man skulle välja.

       
  3. Gabriella

    September 14, 2015 at 16:42

    Ser kul ut! Ska själv på mässan i Stockholm i slutet av oktober. Hoppas det blir skoj 🙂 Har tidigare varit en hel del på SciFiWorld och det känns som om de påminner lite om varandra.

     
  4. Veronica

    September 14, 2015 at 21:08

    Varit på den i stockholm förra året och jag gillade den och blev betydligt fattigare:) Blir även i år då det är kul när det väl händer något sådant.

     
    • Anna - Boktycke

      September 15, 2015 at 22:10

      Ja, inte så ofta de anordnar såna event i Skåne tycker jag. Gick på LinCon varje år då jag pluggade i Norrköping, saknar det faktiskt ganska mycket.

       

Leave a Reply

 
