RSS

Nytt i hyllan – Två svenska ungdomsböcker som jag har sett mycket fram emot

26 Sep

Tadah! Under veckan har nya böcker hittat hem till mig🙂

Nytt i hyllan 2015-09-26

Dimensioner (Nova #1) av Sofie Berthet
En bok jag har sett jättemycket fram emot att läsa. Så himla kul att Modernista satsar på svenska ungdomsförfattare! Gillar att titeln står inne i klockan samt att omslaget matchar bokens handling (tidsresor).

Lola och pojken i huset bredvid (Anna and the French Kiss #2) av Stephanie Perkins
Den svenska översättningen av Lola and the Boy Next Door som jag redan har läst och recenserat. Har ni inte läst något av Stephanie Perkins än så måste ni göra det!

Djupa ro av Lisa Bjärbo
Har hört mycket gott om den här boken så det ska bli riktigt kul att läsa den!

 
6 Comments

Posted by on September 26, 2015 in Nytt i hyllan

 

6 responses to “Nytt i hyllan – Två svenska ungdomsböcker som jag har sett mycket fram emot

  1. Bam

    September 26, 2015 at 15:03

    Dimensioners framsida är verkligen underbar.

     
  2. Veronica

    September 27, 2015 at 08:55

    Läste djupa ro igår, gillade den väldigt mycket!

     
    • Anna - Boktycke

      September 28, 2015 at 15:00

      Låter lovande🙂 Ska börja på den inom kort!

       
  3. Cilia

    September 27, 2015 at 20:52

    Jag har faktiskt inte hört något alls om de här böckerna innan, men “Dimensioners” handling låter väldigt intressant!🙂

     
    • Anna - Boktycke

      September 28, 2015 at 15:02

      Jag är väldigt intresserad av den för att det är en svenska författare. Det är ju inte ofta som de svenska förlagen ger ut sci-fi/fantasy för unga vuxna av svenska författare tycker jag.

       
      • Cilia

        September 29, 2015 at 09:43

        Nä precis, det är lite synd. Åtminstone är det väldigt sällan som jag hör talas om nya svenska sci-fi/fantasy böcker.
        Sen så är det längesedan jag läste någon bok om tidsresor, så det ska bli spännande att läsa🙂

         

Leave a Reply

 
