RSS

Månadsrapport September 2015

01 Oct

Första månadsrapporten på väldigt länge!

Månadsrapport September 2015

Antal lästa böcker: 16
Mellanböcker/noveller/seriealbum: 4 (räknar Dödskyssen-serien som noveller eftersom de inte är så långa)
Påbörjade serier: 3
Avslutade serier: 2

Augusti är månaden då jag kom tillbaka till bloggvärlden efter en lång paus men september är månaden då jag hittade tillbaka till läsning. Har läst många väldigt bra böcker, flera av dem var oväntade överraskningar.


Bästa bok: Monstrumologen av Rick Yancey (recension kommer)
Gillar verkligen hur rå och brutal den är! Samtidigt så är den oerhört intressant och den påminner mig faktiskt litegrann om Sherlock Holmes fast mycket blodigare.

Störta överraskning: The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender av Leslye Walton  (recension kommer)
Trodde aldrig att jag skulle gilla den här lika mycket som jag gjorde. En av de mest speciella böckerna jag har läst. Älskar språket också!

Största besvikelse: The Girl on the Train av Paula Hawkins
Som regel när jag läser väldigt hypade thrillers/deckare så blir jag besviken och The Girl on the Train är tyvärr inget undantag. Gillar själva mysteriet men fastnade inte för någon av karaktärerna.

Skrattat mest åt: The Martian
Gråtit mest till: The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender (tror inte att jag grät till denna men den är den mest sorgliga av månadens läsning)
Beundrat mest omslaget till: Red Queen
Finaste kärleksförhållande: Mare och Maven (ett tag i alla fall)
Finaste icke-romantisk-förhållande: Hmm… Ava Lavender och hennes förfäder.

Skrivandet:
Svårt att räkna då jag bara har jobbat med att ändra i nuvarande synopsis. Åh, känner mig så okreativ. Men jag hoppas på att det kommer att lossna så småningom.

Planer inför nästa månad:
Läsa recensionsexemplar samt bli färdig med manusplaneringen.

___________________________________________________________

TV-serier

Mr robot
Mr. Robot (10 avsnitt)
Äntligen en serie om hackers där det inte är massa flashiga program (vem har tid att göra ett gränssnitt när man ska hacka liksom?). Bra skådespelare, handling och spänning! Kul att en svensk är med också även om han verkar helt psyko.

 
 

3 responses to “Månadsrapport September 2015

  1. Lena

    October 1, 2015 at 19:13

    Andy Wiers bok läste även jag i september. Gillade den.

     
  2. Maja

    October 8, 2015 at 16:55

    Yay, kul att höra att någon mer läst “The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender” och ja den är verkligen speciell, på ett bra sätt!🙂

     
    • Anna - Boktycke

      October 12, 2015 at 18:27

      Ja, den gillar jag jättemycket! Önskar att fler läste den.

       

Leave a Reply

 
