RSS

Boksläpp jag ser fram emot nästa vecka

01 Nov

Har funderat på något som ska ersätta Veckans YA-boksläpp som jag inte riktigt har tid att hinna med att iordningställa längre. Testar att köra med detta i ett par veckor så får vi se vad jag tycker. Tanken är i alla fall att jag bara skriver om de böcker som jag personligen är intresserad av.

Så under nästa vecka släpps följande böcker som jag tycker är lockande:

Manners & Mutiny All In Ten Thousand Skies Above You

Gail Carriger – Finishing School #4 – Manners & Mutiny
Älskar Gail Carrigers böcker och har verkligen sett fram emot att få läsa mer om Sophies äventyr på spionskolan.

Jennifer Lynn Barnes  – The Naturals #3 – All In
Gillar ju de tidigare böckerna i serien så den här vill jag absolut läsa. En blandning mellan The Mentalist och Criminal Minds.

Claudia Gray – Firebird #2 – Ten Thousand Skies Above You
Har inte läst första boken än men kolla bara på omslaget!!!

The Anatomical Shape of a Heart The Pause Need

Jenn Bennett – The Anatomical Shape of a Heart
Väldigt bra betyg av förhandsläsarna samt intressant omslag.

John Larkin – The Pause
Tja… den har fått bra betyg av förhandsläsarna samt författaren är prisbelönt.

Joelle Charbonneau – Need
Är lite intresserad av författaren och handlingen låter ganska intressant med social media. Att den verkar vara en ensamstående bok ökar också mitt intresse.

Hotel Ruby Traffick The Girl Who Could Not Dream

Suzanne Young – Hotel Ruby
Återigen, fastnade mest för omslaget. Har även läst ett par böcker av författaren som jag tycker är okej.

Ellen Hopkins  – Tricks #2 – Traffick 
Har velat läsa något av Ellen Hopkins i flera år men av någon anledning så har det inte blivit av. Den här kanske blir den första serien jag läser av henne?

Sarah Beth Durst – The Girl Who Could Not Dream
Gillar författaren samt omslaget är så sött!

____________________________________________________________________________

Kommenterar gärna vad ni tycker om detta formatet. Det skiljer sig ju egentligen inte så mycket från Veckans YA-boksläpp förutom att jag bara har med de böcker jag är intresserad av🙂 Kommer även att lägga upp dessa inlägg på söndagar och inte på måndagar.

 
1 Comment

Posted by on November 1, 2015 in Veckans YA-boksläpp

 

One response to “Boksläpp jag ser fram emot nästa vecka

  1. Petra

    November 2, 2015 at 09:10

    Jag gillade det här, så fortsätt gärna med det!😉

     

Leave a Reply

 
