RSS

Boksläpp jag ser fram emot vecka 46

08 Nov

Nästa vecka släpps två väldigt efterlängtade böcker!

Winter Soundless The Straw King

Marissa Meyer – The Lunar Chronicles #4 – Winter
ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!! Har längtat så oerhört mycket efter den sista delen i The Lunar Chronicles! Ska bli superspännade att få läsa mer om Winter och hur det kommer att gå för Cinder och resten av gänget.

Richelle Mead – Soundless
En Richelle Mead-bok med ett omslag som faktiskt är rätt snyggt hör till ovanligheterna haha. Den här låter så intressant om en tjej som lever i en ljudlös by. Är väldigt säker på att jag kommer att gilla den här eftersom jag i stort set har gillat allt jag har läst av författaren.

Danielle Paige – Dorothy Must Die #0.5 – The Straw King
En till mellanbok och den här gången om Fågelskrämmaren. Det är lite konstigt men hittills så föredrar jag faktiskt mellanböckerna framför de riktiga böckerna i serien. Tycker att mellanböckerna oftast är lite mer actionpackad och spännande.

Dangerous Lies November 9 For the Record

Becca Fitzpatrick – Dangerous Lies
Har tidigare läst författarens serie om änglar och är väl lite nyfiken på denna. Vet dock inte om jag ska vänta på den svenska översättningen (kommer någon gång nästa år) eller läsa den på engelska.

Colleen Hoover – November 9
Har velat läsa något av författaren superlänge men det har bara inte blivit av. Är verkligen imponerad av hennes skrivtakt. Den här är hennes fjärde utgivna bok för i år!

Charlotte Huang – For the Record
Den här boken har fått så fantastisk betyg av förhandsläsarna att jag blev intresserad. Handlar om en ung tjej som blir en superpopulär sångerska och får nu uppleva popularitetens mörka sidor.

 

 
2 Comments

Posted by on November 8, 2015 in Veckans YA-boksläpp

 

2 responses to “Boksläpp jag ser fram emot vecka 46

  1. Lena

    November 9, 2015 at 13:37

    Soundless verkar intressant.

     
    • Anna - Boktycke

      November 9, 2015 at 15:00

      Håller med! Bara faktumet att det är Richelle Mead som har skrivit den gör ju att den hamnar på läslistan🙂

       

Leave a Reply

 
