RSS

Beastly Bones – William Ritter

17 Nov

Ett arkeologiskt mysterium!

Ritter_BeastlyBones_jkt_COMP.inddTitel: Beastly Bones
Författare: William Ritter
Serie: Jackaby #2
Sidantal: 304
Utgivningsår: 2015

Handling:
Vad som började som ett oskyldigt uppdrag med en katt som blev förvandlad till en fisk blev snart farligare än vad Abigail och Jackaby har förväntat sig. Undersökningen tar dem till ett arkeologiskt fynd men där tar idéerna slut. Vad kan ett hög med gamla ben har att göra med de mystiska dödsfallen? Inte heller bättre blir det när ännu mer blod spills och bendelar både försvinner och dyker upp på fyndplatsen igen. Har de något att göra med en ondskefull varelse? Eller är det en illsinnad människa som ligger bakom dåden?

 

Tycke:
Gillade första boken Jackaby väldigt mycket så jag plockade upp Beastly Bones ganska så snart efter att den hade släppts. Tyvärr så tyckte jag inte att denna låg på samma nivå som sin föregångare.

Vet inte om det bara var jag som var ofokuserad men jag kände mig ganska så uttråkad av handlingen och miljön. Den var okej i början då de fortfarande var i stan men så fort de reste iväg så tappade jag intresset. Inte ens när själva mysteriet avslöjades tyckte jag att den blev spännande.

Vad som räddar boken från ett bottenbetyg är att jag ändå gillar karaktärerna. Speciellt Jackaby som säger så roliga saker att han fick mig att le flera gånger. Jag hade hoppats på lite mer romans mellan Charlie och Abigail men båda är så himla stela. Slutet är väl okej. Den lägger ju verkligen upp för att det ska bli fler böcker men just nu är jag faktiskt lite osäker om jag ska fortsätta med denna serie. Hittar inte heller någon information om det kommer fler böcker eller ej så ifall ni vet så kan ni ju säga till🙂

Funderingar som innehåller spoilers (markera för att läsa)

  • Hmm, tyckte att den slutade så öppet och mysteriet med vampyrmannen blev ju inte löst.
  • Haha, när jag fick reda på att en av kattungarna hade blivit en drake så såg jag bara en fluffboll med drakvingar framför mig.

+ Handling
+ Karaktärer (mest Jackaby)
– Takt

Mest intressanta karaktär: Jackaby
Bästa scen eller del: Början

Rekommenderar för:
Ni som tyckte om första boken och gillar att läsa om övernaturliga mysterier.

Rekommenderar inte för:
Tycker ni inte om långsamma böcker så plocka inte upp denna.

etikett-denhärgillarjag

Andra delar i serien:
1. Jackaby
2. Beastly Bones

goodreads add

 

 

Tags: ,

One response to “Beastly Bones – William Ritter

  1. Lena

    November 17, 2015 at 17:00

    Det där låter som något för mig.

     

Leave a Reply

 
