RSS

Boksläpp jag ser fram emot vecka 49

29 Nov

Nästa vecka händer det minsann grejer på bokfronten!

Hellraisers Their Fractured Light Hawthorn

Alexander Gordon Smith – The Devil’s Engine #1 – Hellraisers
Har velat läsa mer av författaren sedan jag avslutade Escape from Furnace-serien. Ser fram emot ännu en mörk serie av honom!

Amie Kaufman & Meagan Spooner – Starbound #3 – Their Fractured Light
Sista boken i en serie som jag visserligen inte har läst men den har fått så bra betyg på Goodreads så jag är väldigt sugen på att läsa den. Ska vara någon slags fantasy-dystopi-romance.

Carol Goodman – Blythewood #3 – Hawthorn
En till serie som jag är nyfiken på men ej läst. Lika bra att spara på dem tills den sista boken har kommit ut hihi. Jag lär i alla fall inte ha tråkigt på föräldraledigheten under tiden som jag väntar på att barnet ska komma 🙂

Oblivion Did I Mention I Love You Not If I See You First

Jennifer L. Armentrout – Lux #1.5 – Oblivion
Obsidian (första boken i Lux-serien) fast från Daemons perspektiv. Hmm… är tveksam till om jag kommer att läsa denna eller inte. Tycker att det räcker gott och väl med serien från Katys perspektiv.

Estelle Maskame – The DIMILY Trilogy #1 – Did I Mention I Love You?
Blev intresserad av denna när jag såg vilket högt betyg den hade. Verkar handla om en tjej som får känslor för sin styvbrorsa.

Eric Lindstrom – Not If I See You First
En blind tjej som huvudroll låter ju riktigt intressant. Den har fått helt okej betyg av förhandsläsarna så jag är nyfiken.

Gateway to Fourline

Pam Brondos – The Fourline Trilogy #1 – Gateway to Fourline
En tjej från vår värld som reser till en annan värld. Låter som ett klassiskt fantasyäventyr.

 

 

 
1 Comment

Posted by on November 29, 2015 in Veckans YA-boksläpp

 

One response to “Boksläpp jag ser fram emot vecka 49

  1. Petra

    November 30, 2015 at 09:08

    The Devil’s Engine har jag önskat mig i julklapp. Vill också ha mer av Alexander Gordon Smith. Faktiskt så mycket att jag är lite sugen att läsa om Escape From Furnace serien.. fast samtidigt inte, eftersom jag tyckte att den var väldigt psykiskt påfrestande. 🙂

     

Leave a Reply

 
