RSS

Lååååååååångledigt

08 Dec

Idag börjar äntligen min föräldraledighet! Egentligen så skulle jag ha varit ledig igår men det har varit så fullt upp med jobbet så jag var ändå på kontoret och fixade det sista av överlämningen samt bjöd på fika.

Helt ärligt talat så känns ledigheten helt surrealistisk. Från att ha jobbat väldigt intensivt till att helt plötsligt bara vara hemma och göra ingenting. Eller ja, åtminstone tills barnet kommer i alla fall. Han är beräknad att komma den 16 december men under de två senaste dagarna har jag haft så intensiva förvärkar att jag hoppas på att det är ett tecken på att han kommer tidigare. Gah, vill inte ens föreställa mig hur ont det kommer att göra på riktigt när barnet ska ut. Samtidigt så längtar jag efter att få träffa barnet och slippa känna mig som en flodhäst. Ser fram emot förlossningen med någon slags skräckblandad förtjusning 🙂

Så ja, nu när jag är ledig så lär väl bloggandet bli lite mer aktivt. Nu är det Witcher 3 och böcker som gäller fram tills förlossningen!

 
7 Comments

Posted by on December 8, 2015 in Blandat

 

7 responses to “Lååååååååångledigt

  1. Anna

    December 8, 2015 at 21:28

    Så kul för er att det börjar närma sig! Hoppas allt går bra nu sista dagarna och att du får all den vila du behöver för att ladda upp 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      December 9, 2015 at 14:05

      Tack! Jag hoppas också att få vila upp lite innan barnet kommer 🙂

       
  2. Therése

    December 8, 2015 at 22:48

    Vad skönt med lite tid att hinna landa! Längtar redan tills jag får gå på min föräldraledighet och då är det tre månader kvar… (Otålig? Oh yes!) njut nu av ledigheten och ta hand om dig och lilla filuren i magen! Vilken häftig julklapp ni får i år!

     
    • Anna - Boktycke

      December 9, 2015 at 14:06

      Haha, jag förstår din känsla fullt ut. Har också längtat supermycket efter ledighet och det känns fortfarande overkligt att jag nu ska vara ledig i nästan 9 månader 🙂 Ska verkligen se till att njuta! Önskar dig lycka till med den egna graviditeten!

       
  3. Helena

    December 9, 2015 at 08:20

    Vad spännande, Anna! Hoppas du hinner landa lite innan krabaten tänker komma ut. Men jag förstår den skräckblandade förtjusningen. Har inte varit med om någon förlossning själv, men visst är det fascinerande vad kroppen liksom är mäktig att göra. Och att det faktiskt funkar.

     
    • Anna - Boktycke

      December 9, 2015 at 14:07

      Ja, jag både längtar efter och fasar för förlossningen. Men människan har ju gjort detta så länge vi har funnits så det ska nog gå bra 🙂

       
      • Helena

        December 10, 2015 at 08:08

        Det gör det säkert 🙂 Du får tänka på att resultatet blir något bra!

         

Leave a Reply

 
