RSS

Nya böcker och magen just nu

09 Dec

Så här stor är jag just nu när det är exakt en vecka kvar till beräknad förlossning. Jag håller verkligen tummarna på att barnet kommer att titta ut då (eller tidigare). Det börjar verkligen bli jobbigt med tyngden, ont i bäckenet och alla smärtsamma sammandragningar. Suktar efter att få komma in i mina gamla kläder igen haha.

Gravid mindre

Och på tal om något annat så har jag fått hem nya böcker från generösa Modernista. Tack så mycket!

Nytt i hyllan 2015-12-09

Jag var här av Gayle Forman
Denna har jag redan läst på engelska och gillade den. Tycker även att Modernista gjorde helt rätt som valde det här omslaget. Min recension av boken har ni här.

Utpost (Razorland #2) av Ann Aguirre
Denna har jag också läst. Razorland är en av mina favoritserier så givetvis gillar jag denna. Rekommenderar verkligen denna serie ifall ni vill ha en stark tjejhuvudroll som slåss mot zombier. Väldigt bra karaktärer och spänning också. Min recension av den hittar ni här.

 
18 Comments

Posted by on December 9, 2015 in Blandat

 

18 responses to “Nya böcker och magen just nu

  1. Sofia Fritzson

    December 9, 2015 at 16:10

    Men vilken söööt mage 🙂

     
  2. Boktjuven Ingerun

    December 9, 2015 at 17:10

    Stort grattis! Du ser jättefin ut.

     
  3. Rebecca R

    December 9, 2015 at 20:41

    Tiden går så fort 🙂

     
  4. Jamie

    December 9, 2015 at 21:12

    Vilken fin mage du har! Lycka till med allt! 🙂

     
  5. Hannah

    December 9, 2015 at 21:24

    Åh, grattis och lycka till med allt! 😀 Lyckades se snabbt för någon vecka sen att du var gravid, men trodde inte att det var så här dags! (Det kanske blir ett lucia eller julaftonsbarn, haha :))

    // juliga kramar från Hannah!

     
    • Anna - Boktycke

      December 10, 2015 at 13:22

      Tack så mycket! Jo, det har snart gått 9 månader hehe. Kram!

       
  6. Mari - Flukten fra virkeligheten

    December 10, 2015 at 09:34

    Så utrolig flott du er, og den kjolen/tunikaen var veldig fin! Lykke til med med siste del av graviditeten 🙂 Jeg kjenner jeg savner det litt selv om det kan være slitsomt. Jeg har to barn, det yngste blir fem år i februar og det føles ut som en evighet siden hun lå i magen. Julehilsen fra Norge

     
    • Anna - Boktycke

      December 10, 2015 at 13:23

      Tack så mycket! Man blir ju så otålig och bara längtar och längtar efter barnet. Hoppas på att han vill komma ut snart 😀

       
  7. CharlotteC

    December 10, 2015 at 13:29

    Ojojoj, vilken kanonkula! 🙂 Du är jättefin! Hoppas lillkillen gör som mamma vill och kommer ut snart! Själv längtar jag efter att få sluta jobba. Just nu mår jag helt ok och är ju inte riktigt så tung än men det hade ändå varit skönt att få slippa all jobbstress som alltid kommer innan jul. Bara 8 arbetsdagar kvar nu… 😛

     
    • Anna - Boktycke

      December 12, 2015 at 14:42

      Tack! Det var verkligen superskönt att få slippa jobbstressen. Samtidigt kändes det så konstigt att gå från att jobba 110% till helt ledigt men jag klagar verkligen inte 🙂

       
  8. Miriam - Schitzo-Cookie http://schitzo-cookie.blogspot.se

    December 11, 2015 at 09:36

    Wow fina magen! ❤
    Spännande!!

     
    • Anna - Boktycke

      December 12, 2015 at 14:43

      Tack! Ja, det är verkligen spännande. Är ju första barnet så man vet ju inte riktigt vad man har att vänta sig :p

       
  9. [Anna]

    December 11, 2015 at 13:04

    Jätte fin mage!! Hoppas du slipper gåöver! 🙂 De där böckerna har jag oxå fått hem och ska snart läsas 🙂

     

Leave a Reply

 
