RSS

Det var ett tag sen!

07 Mar

Heeeeeeeeeej!

Är det fortfarande någon som läser den här bloggen? Det hoppas jag i alla fall för nu känner jag äntligen att jag har tid och ork att börja blogga igen!

Ledigheten i föräldra-“ledig” är ju väldigt missvisande eftersom man tar hand om ett barn 24h om dygnet. Visst sovs det en del timmar men man vet aldrig riktigt när det sker och när de små liven bestämmer sig för att vakna.

Nåja, efter nästan 11 veckor har jag och lilla Dante äntligen börjat hitta lite rutiner som gör så att jag faktiskt kan göra något annat än att amma och försöka ta igen sömnen. Detta betyder att jag har tid för att börja blogga igen! Wohoo!

Bloggen är fortfarande inte prioriterat men jag ska åtminstone försöka skriva lite här en gång i veckan. Vet inte hur mycket bokrelaterat det kommer att bli eftersom jag inte läser lika mycket längre. Förmodligen så kommer jag inte heller att skriva lika utförliga recensioner eftersom de tar tid att skriva och jag vill hellre satsa på ofta men kortare inlägg, ungefär som de jag gör på Goodreads nu. Vi får väl helt enkelt se hur det blir. Det känns i vilket fall väldigt kul att få börja blogga igen.

Har ett par recensioner som jag skrev innan förlossningen och de ska jag lägga upp.

Och som den stolta mamman jag numera är så får ni en bild på min son.

Dante - 2 månader

Dante – 2 månader

 
16 Comments

Posted by on March 7, 2016 in Blandat

 

16 responses to “Det var ett tag sen!

  1. Helena

    March 7, 2016 at 16:46

    Hallå! Jodå, jag kikar allt in här lite nu och då fortfarande🙂 Förstår att det är full upp med mammalivet. Men orkar du ett blogginlägg då och då, även om de inte är långa, så tror jag absolut det finns läsare kvar🙂

     
  2. Bina

    March 7, 2016 at 17:47

    Det är klart att jag fortfarande läser, jag har ju följt dig sedan början🙂. Vilket fint namn din son har.

     
    • Anna - Boktycke

      March 10, 2016 at 10:38

      Tack! Är själv väldigt förtjust i det namnet🙂

       
  3. bookrelated

    March 7, 2016 at 20:10

    Ååh!!! Dante! Så fint namn!❤ Och självklart följer jag din blogg fortfarande😀

     
  4. Manuskt

    March 7, 2016 at 21:31

    Så söt 😊

     
  5. Lion´s Library

    March 8, 2016 at 08:03

    Har full förståelse för att bebislivet tar upp all tid🙂 Så söt han är, och vilket himla fint namn tycker jag!

     
    • Anna - Boktycke

      March 10, 2016 at 10:41

      Tack🙂 Tycker själv väldigt mycket om namnet.

       
  6. [Anna]

    March 8, 2016 at 13:44

    Jag ärhär🙂 Nej förstår det där, det är så svårt att hitta tid för läsning och bloggar när man är småbarnsförälder för det är ju uppassande 24 timmar om dygnet, helt plötsligt ligger friheten i en dusch eller att gå på toa, eller att sova själv😉

     
    • Anna - Boktycke

      March 10, 2016 at 10:42

      Haha, exakt. Nu för tiden är man ju överlycklig över att kunna gå på toa utan bebisskrik i rummet bredvid😀

       
  7. Petra

    March 9, 2016 at 08:23

    Självklart så följer jag fortfarande bloggen. Och vilken sötnos din son är. Plus, jättefint namn.❤
    Kul att ha dig tillbaka.🙂

     
  8. Bokskorpionen

    March 12, 2016 at 20:41

    Men åh, vilken liten raring du har blivit mamma till! Så söt han är, och vilket fint namn han har. Stort grattis från mig!🙂

     

Leave a Reply

 
