RSS

Hänt i veckan – Morgonstjärna, midnattsdamen och mello

13 Mar

När man är föräldraledig så händer det lätt att veckorna bara flyter ihop. För att jag själv ska ha lite bättre koll på vad jag själv har gjort så tänker jag börja med att skriva ett inlägg varje söndag om vad jag har gjort under veckan.Förmodligen så kommer det inte att vara så mycket bokrelaterat utan ganska mycket vardag, men sånt kan ju vara kul med 😀

Så under veckan har Lady Midnight av Cassandra Clare blivit släppt och jag är rätt säker på att jag kommer att skaffa hem den snart. Läser ju dock inte särskilt mycket nu och jag har mängder av olästa böcker i både bokhyllan och på läsplattan. Någon som har hunnit läsa den och vad tycker ni?

Lady Midnight

På tal om läsning så har jag börjat läsa Morningstar av Pierce Brown som är den sista boken i Red Rising-serien (eller Rött uppror som den heter på svenska). Jag har läst de föregående böckerna på svenska men tycker att serien är så bra att jag inte orkar vänta på översättningen. Byte av språk är inget problem men däremot ALLA NAMN! Så himla många namn, hus/klaner och allianser som jag har glömt bort. Har hunnit cirka 150 sidor i boken och nu känner jag mig lite mer hemmastadd i världen igen, men de första 100 sidorna var väldigt förvirrande. Så nu hoppas jag på att jag kommer att älska den lika mycket som den första boken i serien.

Morning Star

Och sen att Frans vann Melodifestivalen är ju kul även om min favorit är Lisa Ajax. Tycker verkligen om Frans röst men gillar Oscars låt mer. En till rolig sak är att Dante sov i 7,5 timmar i sträck igår. Halleluja, det är nästan rekord (en gång har han sovit i 8 timmar). I vanliga fall brukar han sova i 3-4 timmars pass på natten så nu känner jag mig väldigt utvilad. Han får gärna göra om det flera gånger 😀

 
8 Comments

Posted by on March 13, 2016 in Hänt i veckan

 

8 responses to “Hänt i veckan – Morgonstjärna, midnattsdamen och mello

  1. Petra

    March 14, 2016 at 08:20

    Åh, jag är väldigt i valet och kvalet om jag ska vänta på den svenska översättningen av Morning Star. Vill så gärna läsa den NU! Hoppas du tycker om den iaf. 🙂 Och jag läste Lady Midnight igår, och älskade den. Så rekommenderas. 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      March 14, 2016 at 18:44

      Har kommit halvvägs i Morning Star och tycker att den är väldigt spännande nu. Åh, nu blir jag ju ännu mer sugen på Lady Midnight! Men det jobbiga är ju att det är första boken i en serie, så man får ju vänta så länge på nästa del :/

       
  2. Anna Maja

    March 14, 2016 at 22:34

    Jag tycker bara det är kul att få läsa om andra saker än böcker också! Och känner nu att jag måste fortsätta med red rising-serien. Har bara läst den första men gillade den väldigt mycket!

     
    • Anna - Boktycke

      March 15, 2016 at 20:08

      Vad kul att höra. Jag tycker själv om att läsa om vardagliga saker hos andra nisch-bloggare också 🙂 Första boken i serien tycker jag är bäst hittills, men jag har fortfarande 1/3 av den sista boken kvar och den har blivit bättre och bättre.

       
  3. svxrt40

    October 15, 2016 at 11:58

    Jag älskade lady midnight. Mycket bra bok
    Hoppas du med gillar den.

     

Leave a Reply

 
