RSS

Hänt i veckan – Ett uppror klart och dåligt med sömn

20 Mar

Så har det gått en vecka till. Dagarna flyter verkligen ihop när man har föräldraledigt. I fredags läste jag äntligen klart Morning Star och jag är mycket nöjd! Har inte hunnit skriva recension på den än men den fick mig både att skratta och att gråta så det säger ju en del. Under nästa vecka har jag tänkt börja på Glass Sword av Victoria Aveyard (fortsättningen till Röd Drottning). Håller nu på att läsa novellen Queen Song för att komma in i världen igen.

Förra veckan glömde jag att nämna att jag fick hem ett recensionsexemplar, nämligen sista delen i Kanekrönikan: Ormens skugga. Den har jag redan läst på engelska och recensionen har ni här.

Ormens skugga

Annars så har det varit ganska dåligt med sömn den här veckan. Dante verkar har kommit in i ett utvecklingssprång och är mycket mer missnöjd än tidigare. Dessutom vaknar han väldigt ofta och behöver bli buffad för att somna om, ibland så ofta som en gång i timmen så det blir inte särskilt mycket sammanhängande sömn här.  Ugh, hoppas på att han kommer ur det snart. På måndag är det dags för hans första vaccination och då kan han ju bli febrig och grinig i upp till 3 dagar har jag läst. Hoppas verkligen att han inte får så mycket biverkningar. Det som är positivt är att Dante har börjat lyfta ganska högt på huvudet när han ligger ner på mage. Hehe, som förstagångsförälder blir man så löjligt glad av varenda liten utveckling som de små liven gör 😀

Dante lyfter på huvudet

Jag passade även på att kolla på Mockingjay del 2 under veckan (jaja, jag är lite senare än alla andra) och helt ärligt talat så tyckte jag att den var rätt tråkig. Åh andra sidan så tyckte jag att sista boken är den sämsta i serien så det är ju inte så konstigt.

 
7 Comments

Posted by on March 20, 2016 in Hänt i veckan

 

7 responses to “Hänt i veckan – Ett uppror klart och dåligt med sömn

  1. Anna Cederlöv

    March 20, 2016 at 17:27

    Hej grattis till den söta killen. En fråga, vad använder du för funktion för att få de snygga stämplarna när du recenserat en bok t.ex gillade den här

     
  2. Lena

    March 20, 2016 at 20:19

    Vilken liten sötnos.

     
  3. CharlotteC

    March 20, 2016 at 20:54

    Stackars dig som får dåligt med sömn just nu! 😦 Tror att det ska vara ett utvecklingssprång runt 12 veckor så det stämmer väl in rätt så bra med Dante väl? Det betyder att det snart är dags för oss också – hurra! 😛 Får väl skriva på så mycket jag bara orkar fram tills dess, om jag också ska vakna en gång i timmen för att buffa på plutten kommer det inte bli mkt vettigt gjort på dagarna! 😛 Hoppas han “blir sig själv” snart igen – galet söt är han ju i alla fall! 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      March 22, 2016 at 12:58

      Jadu, inte helt lätt med sömnbristen inte. Men nu verkar han vara mindre gnällig på dagarna iaf så det går åt rätt håll 😀 Vaccinationen gick över förväntan. Det var bara på kvällen som han var extremt gnällig och mina armar höll på att ramla av efter att ha burit runt på honom i två timmar tills min man kom hem och kunde ta över.

       
  4. annelie (boklotus)

    April 13, 2016 at 12:50

    Grattis till en fin liten Dante! Jag håller tummarna att han hjälper mamsen med bra sovtider framöver så att du hinner läsa och skriva och allt annat du känner för. För egen del var det endast under de två föräldraledigheterna jag fick tid att skriva :p Sedan dess har det varit ofrivilligt “manusstopp” pga tidsbrist, och det känns jättetråkigt.

     

Leave a Reply

 
