RSS

Hänt i veckan – Eller ja… egentligen månaden.

24 Apr

Halloj! Det här med uppdatera varje vecka gick tydligen inte så bra men nu är jag tillbaka igen 😀

Anledningen till varför jag har varit borta är för att jag har haft så himla mycket problem med amningen under den senaste tiden. Alltså… hur kan något så naturligt vara så svårt och kämpigt? För mig har amningen aldrig fungerat problemfritt, har haft regelbundna mjölkstockningar på grund av koagulerad mjölk och strax efter påsk åkte jag på världens bröstinflammation som totalt tog musten ur mig. Gjorde typ ingenting förutom att vara hemma och grät på grund av att jag mådde så illa. Som tur är så är det mycket bättre nu och jag kan njuta av livet igen även om Dante väcker mig varannan timme på natten :/

Nåja, bokmässigt så har jag börjat läsa den ytterst hypade fantasyserien A Song of Ice and Fire. Jag är på bok 3 och gillar den väldigt mycket hittills. Jag kollar samtidigt på tv-serien så det är riktigt kul att jämföra berättarteknikerna. Sen är det ju ett stort plus att man får se miljöerna i boken också!

Annars så har jag fått hem två väldigt fina recensionsexemplar.

Nytt i hyllan 2016-04-22

Båda har jag redan läst och recenserat tidigare. Recensionen av Glastronen har ni här Rosensällskapet har ni här.

Det var allt för denna gång! Förhoppningsvis så hörs vi nästa vecka 🙂

 
2 Comments

Posted by on April 24, 2016 in Hänt i veckan

 

2 responses to “Hänt i veckan – Eller ja… egentligen månaden.

  1. [Anna]

    April 25, 2016 at 14:53

    Men fy!! Jag hade tur att att jag sluppit mjölkstockning med båda mina barn, men när det till och med blir en inflammation måste man ju vara helt slutkörd!! 😦 Skönt det känns bättre nu! Amning är inte så lätt som många får det att verka, jag fick gå och amma sonen för han hade inte ro att ligga still efter 2 månader 😦 och han var allmänt jätte svårammad så det var så skönt att han älskade gröt och annan mat när han fick börja med det vid 4 månader 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      April 26, 2016 at 15:28

      Ja fyfan för bröstinflammation alltså, det var riktigt jobbigt. Innan förlossningen trodde jag att det bara var att sätta barnet till bröstet men så himla komplicerat amningen är. Dante gillar inte ersättning heller så det går ju inte att få avlastning. Fick idag rekommendationen av BVC att köra på med gröt istället så nu ska det förhoppningsvis blir bättre 🙂

       

Leave a Reply

 
