RSS

Nackdelen med att vara efter alla andra…

06 May

… är att man ständigt blir spoilad!

Håller ju på att läsa A Song of Ice and Fire (eller Game of Thrones som tv-serien heter) och är precis klar med den tredje boken. Jag tror att jag skulle ha gillat serien ännu mer om jag inte hade i förväg blivit spoilad om en del viktiga händelser. Trots att jag gör mitt bästa för att leva i okunskap om vad som kommer att hända så är det ändå inte helt lätt när spoilers dyker upp överallt, t.ex.

  • Blogginlägg/artiklar med spoileraktiga rubriker
  • Folk som pratar om det på jobb/stan
  • Referenser i andra böcker/tv-serier (Big Bang Theory spoilade massor buhh)
  • Facebook (som roliga bilder/meme)

Tja… det enda sättet att inte bli spoilad är väl att se till att vara lika uppdaterad som alla andra…

 
3 Comments

Posted by on May 6, 2016 in Blandat

 

3 responses to “Nackdelen med att vara efter alla andra…

  1. delena21

    May 8, 2016 at 20:47

    Vad är det med Game of Thrones alla gillar?😭

     
    • Anna - Boktycke

      May 10, 2016 at 12:44

      Haha, det kan man undra. Jag gillar den men tycker att den är ganska långsam. Fast när det väl är spännande så är det superspännande 🙂

       
  2. icafischerstrom

    May 10, 2016 at 16:53

    När The fault in our stars kom ut tvingade jag mig igenom den på sju timmar den där första dagen bara för att inte bli spoilad.

     

Leave a Reply

 
