RSS

Några nya omslag på efterlängtade böcker

20 May

Heeeeeeej! Jag lever fortfarande!

Vad har hänt sen sist då? Jo, Eurovisionmys, parkhäng, grillmiddagar, mjölkstockningar och ett par skrikiga nätter (där jag knappt sovit en blund). Typiskt mammaledighet antar jag, även om jag gärna hade skippat mjölkstockningarna. Ska bli så skönt om en månad då jag äntligen kan börja trappa ner på amningen.

Men tillbaka till rubriken och vitsen med det här inlägget. Har ni sett dessa snygga omslag?

 

Carve the Mark av Veronica-Roth

Roths nya serie, nån slags sci-fi +  X-men + Romeo & Julia-saga. Tycker väl att handlingen låter lite väl stereotypisk men hon har i alla fall omslagsgudarna på sin sida.

The Midnight Star The Young Elites 3 Marie Lu

Tredje och sista boken i The Young Elites som jag gillar mycket. Så himla pepp på att läsa den. Betyder de snötäckta bergen att handlingen kommer att flytta till nordligare breddgrader?

Wayfarer Passenger 2 Alexandra Bracken

Andra boken i en serie jag inte har börjat läsa en (har haft första boken hemma i snart ett halvår). Vet inte vad jag tycker om serien än men jag är i alla fall helt såld på omslagen!

The Bone Witch The Bone Witch 1 Rin ChupecoCreepy men snyggt omslag. Har inte läst något av författaren innan men har hört att hennes böcker är bra. Och handlingen låter spännande med en nekromant som huvudroll😀

 
Leave a comment

Posted by on May 20, 2016 in Blandat

 

Leave a Reply

 
