RSS

Captain America: The Civil War

23 May

Jag kan knappt själv tro att det är sant men jag har varit på bio – första gången på 9 månader! Den utvalda filmen blev Captain America: Civil War

Civil_War_Final_Poster

Nu är mitt omdöme kanske färgad av att jag var lycklig över att bara få se en film utan att behöva bära runt på en bebis samtidigt, för jag tycker verkligen att filmen är jättebra! Coola fighter, roliga dialoger, sympatiska karaktärer och spännande handling. Jag har medvetet låtit bli att titta på trailern samt blundat för filmposterna så jag blev överraskad flera gånger, visste t.ex. inte ens att Iron Man skulle vara med i den höhö.

Några spoilertankar:

Haha, vad kul att [Spider-Man var med! Himla härligt att han verkligen är så där rolig och nördig som han är i den animerade serien. Ser supermycket fram emot hans film.]

Alltså… vad skulle Zemo har gjort ifall [ingen hade följt efter honom (t.ex. att Tonys gäng lyckades hindra Steve från att lämna flygplatsen)? Ska han sitta där själv och “lalalala, undrar när de kommer”? Eller om Tony inte hade varit med i slutet?]

Jag har i stort sett gillar varenda Marvel-film och denna är nog favoriten hittills. Synd att man nu måste vänta så länge på Avengers: Infinity War – Part I & Part II!

 
2 Comments

Posted by on May 23, 2016 in Blandat

 

2 responses to “Captain America: The Civil War

  1. Lena

    June 1, 2016 at 10:47

    Är jättesugen på att se den.

     
  2. Författardrömmar

    June 4, 2016 at 16:16

    Den här filmen vill jag också.se.
    Jag har varit borta från bloggvärlden ett tag och märker att jag har mycket att ta igen. Ligger väl lite efter, men vill i alla fall säga grattis till bebisen🙂

     

Leave a Reply

 
