RSS

Jag är officiellt beroende…

14 Jul

… av Pokémon GO!

pokemongo

Laddade ner den går och har spelat massor (eller ja, så mycket som jag har kunnat samtidigt som jag tar hand om Dante). Jag har aldrig varit någon Pokémon-fan men denna version är så nytänkande och uppmuntrar samtidigt till att man rör på sig.

För er som inte vet vad det är så är det ett “Augmented Reality”-mobilspel där man måste gå ut på riktigt för att fånga pokémons. Med hjälp av GPS tar den reda på var du är och går man till vissa ställen (som t.ex. stadshuset eller fontänen i parken) så får man saker som underlättar infångandet av pokémons. Själva pokémons finns lite överallt men de finns som mest i grönområden. Tänk er Geocaching, fast mycket roligare!

Idag tog jag en promenad i stadsparken och yikes, det var minst 50 pers som spelade. Som max var det 5 lures (grejer som lockar Pokémons) igång samtidigt. Riktigt kul för det blir ju så socialt. Även om man inte känner varandra så blir det så mycket gemenskap😀 Lyckades fånga 55 stycken på 90 min yay!

Och ja, spelet är inte officiellt släppt i Sverige än men man kan ladda ner den från APKMirror. Det är dock från en “osäker” källa så installera på egen risk, vi körde en virus-scan på den först och den verkar i alla fall vara säker.

 
6 Comments

Posted by on July 14, 2016 in Blandat

 

6 responses to “Jag är officiellt beroende…

  1. [Anna]

    July 14, 2016 at 18:12

    Vi lyckas inte hitta några pokemons i den byn jag bor i, de finns men de går inte att få fram dom 😦 hittade en pokeshop men den fungerade inte heller😦

     
    • Anna - Boktycke

      July 15, 2016 at 12:20

      Nähh vad tråkigt! Har ni den senaste uppdateringen? Tydligen så var det rätt många buggar i den första versionen som de släppte.

       
      • [Anna]

        July 17, 2016 at 09:19

        Nu har vi fått igång det så nu lirar vi för fullt, dock att bo i en liten by i norra sverige ger inte så stor variation på bokemons, väldigt få pokestops och vi har inte ens ett gym:/

         
      • Anna - Boktycke

        July 24, 2016 at 12:34

        Näh, vad synd. Jag bor ju i centrala Lund så här är det massor. Men ni kanske kan be om fler pokestops?

         
  2. MiesLiv

    July 14, 2016 at 19:10

    Tack för att du berättade. Det har varit ett jäkla skrivande om Pokémon i sociala medier och jag har inte fattat ett dugg.🙂

     

Leave a Reply

 
