RSS

Tillbakablick och planer inför framtiden

29 Sep

I början av december började jag på min föräldraledighet, då tänkte jag att 9 månaders ledighet låter nästan lite för mycket. Nu i efterhand så är det alldeles för lite, på måndag nästa vecka är det dags för mig att skiljas från min bebis över dagen för att jobba i Malmö.

Som alla säger så går föräldraskapet både upp och ner. Förlossningen var så oerhört smärtsamt att jag tappade greppet om tid och rum. Efter det blev det amningsproblem, eftervärkar och sömnbrist utan like. Att skaffa barn är utan tvekan det mest utmanande jag har gjort i hela mitt liv, men med tanke på hur många gånger mitt hjärta har smält av Dantes leenden så är det helt klart värt det.

Mina två älsklingar

Mina två älsklingar

 

I samband med att jag börja jobba nästa vecka är det ju risk för att bloggen kommer att bli lidande igen tills jag hittar rutinerna. Jag vill så gärna ha mer skrivtid och då är det mycket av läsningen som ryker. På vardagarna så kommer jag i stort sett bara att ha 4 timmars “fritid” när jag väl är hemma från jobbet, och på de timmarna ska det hinnas med mat, hygien samt umgänge med familjen. Gahh, blir nästan deppig bara jag tänker på det.

Nåja, så ifall det återigen blir lite tyst på bloggen inom snar framtid så vet ni varför. Jag har dock hunnit förbereda en del recensioner så helt livlöst här kommer det inte att bli🙂

 
4 Comments

Posted by on September 29, 2016 in Blandat

 

4 responses to “Tillbakablick och planer inför framtiden

  1. charlottecederlund

    September 29, 2016 at 16:40

    Åååååh! Är det redan dags? Jag har typ ångest för att jag ska börja jobba om två månader. Men. Det är säkert inte alls så hemskt som man (jag) tror och lite egentid påkontoret kanske kan bli en riktigt trevlig omväxling!🙂 Hoppas du får ihop alla rutiner så att du hinner med ditt skrivande!😀

     
    • Anna - Boktycke

      September 29, 2016 at 19:31

      Ja, det är redan dags tyvärr😦 Men jag tänker att ledigheten kommer alltid att kännas för kort oavsett hur lång den är. Sen kan jag väl glädja mig åt att det är snart julledigt och efter det ska vi ut och resa med familjen🙂

       
  2. MoonStar

    September 30, 2016 at 14:02

    Lykke til med jobb igjen.. Skjønner du både gleder og gruer deg🙂
    Selv er jeg nettopp begynnt å gå hjemme med småen og husker jeg var så nervøs for å skulle gå hjemme så lenge.. Redd jeg skulle kjede meg.. men dagene flyr jo av gårde..

     
  3. Anna - Boktycke

    October 2, 2016 at 22:09

    Tack! Tiden går ju verkligen i raketfart när man har barn! Fattar fortfarande inte hur det redan kan ha gått över 9 månader sen han kom ut till världen :p

     

Leave a Reply

 
