RSS

Höstläsningstaggen

10 Oct

Har sett den här taggen cirkulera omkring i bloggvärlden och nu har turen kommit till mig. Tack till Sizzen som taggade mig 😀

 

  1. Är det några speciella böcker du planerar att läsa under hösten?
    Ja du… vad sägs om alla mina olästa recensionsexemplar och låneböcker?olast
  2. September är förknippad med skolstart. Vilken bok tyckte du bäst om att läsa i skolan? Och vad var / är dina favoritämnen?
    Hmm… jag läste nog inte så värst många böcker i skolan. Eller jo, på fritiden men det räknas ju inte som skolbok. Den enda jag kommer ihåg är Ondskan av Jan Guillou som vi läste i svenskan i gymnasiet. Annars så var mitt favoritämne matematik.Ondskan
  3. I oktober är det Halloween. Gillar du läskiga böcker och filmer och i så fall vilka?
    Jag gillar läskiga böcker men jag gillar inte skräckfilmer. Mår fortfarande lite illa av Saw-filmerna fast det var längesen jag såg dem. Böcker får däremot vara ganska läskiga. Den kusligaste boken jag läste i år är förvånansvärt nog The Raven King av Maggie Stiefvater, alltså den scenen med Adams öga… omg, vågade knappt titta på min egen spegelbild i en vecka efter den scenen. the-raven-king-maggie-stiefvater
  4.  Vilken bok passar för mysläsning under mörka höstkvällar?
    Vilken bok som helst så länge den är bra. Jag har dock lite förkärlek för mörkare böcker under hösten 😀 Kanske en omläsning av Hungerspelen?
    hunger-games-trilogy-new-uk-covers
  5. När du har krypit upp i soffan med en mysig bok, vad vill du dricka för varm dryck?
    Teeee, eller varm choklad med mycket vispgrädde! Lästund på balkongen
  6. Har du några höstplaner du ser fram emot?
    Har inte några planer i höst förutom att försöka skriva på fritiden. Däremot så ser jag supermycket fram emot jul och vintern. Har nämligen en resa inplanerad i februari 😀

 

 

 

 
6 Comments

Posted by on October 10, 2016 in Blandat, Listor och enkäter

 

6 responses to “Höstläsningstaggen

  1. sizzen

    October 10, 2016 at 13:19

    Kul att se dina svar och att du ville göra taggen! Åhh härligt att resa i februari då det är väldigt kallt i sverige 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      October 13, 2016 at 15:51

      Tack för att du taggade mig 😀 Ja, ser jättemycket fram emot att resa till varmare breddgrader i februari!

       
  2. Ewelina

    October 10, 2016 at 13:54

    Skräckfilmer har jag också svårt för. Då är det lite lättare att läsa läskigare böcker 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      October 13, 2016 at 15:53

      Ja, i böcker så har man liksom mer kontroll än vad man har när man tittar på en skräckfilm 🙂

       
  3. OArYA

    October 12, 2016 at 16:03

    Äh, det där är ju bara 9 böcker. Jag tänker inte ens räkna hur många olästa jag har. Fy på mig.

     
    • Anna - Boktycke

      October 13, 2016 at 15:53

      Det där är böckerna jag har dåligt samvete över, hur många olästa böcker jag har totalt vågar jag inte ens räkna :p

       

Leave a Reply

 
