RSS

Hänt i veckan – Tillbaka till rutinerna, eller inte…

16 Oct

Nu har det gått två veckor sen jag började jobba igen. Det går väl ganska bra förutom att jag saknar Dante så mycket. Sen är det ju inte helt optimalt att börja jobba igen när man aldrig får sova en hel natt, men men, jag har varit i zombie-mode så länge att jag inte ens minns hur det är att vara utvilad.

I fredags hände en hemsk sak. Lycklivist inte mig eller någon jag känner men det är likväl hemskt. Utanför Malmös centralstation blev en tjej påkörd. Eftersom hon låg mitt i vägen så ledde det till att många bussar inte kunde köra och det blev en väldigt stor folksamling runt omkring. Jag stod vid busshållplatsen och tänkte att det var bra att ingen hade mobilen uppe för att ta foto, för det skulle vara väldigt respektlöst. Men sen tågade en familj med 3 småbarn rakt fram till den skadade kvinnan och bara stod där och glodde tills de blev tillsagda. Herregud, fattar inte vad det är för fel på vissa människor.

Nåja, annars så är det väl väldigt få personer som har lyckats undgå att Bob Dylan har vunnit Nobelpriset i litteratur. Vilken överraskning! Först var jag väldigt skeptisk men sen läste jag några av hans låttexter och tyckte att de var ganska bra. Fast det känns fortfarande konstigt att han har fått priset.

Något kul som har hänt är att jag har börjat lektörsläsa åt ett förlag. Wohoo, extraknäck är inte helt fel med tanke på att bara en i familjen jobbar nu. Och det är ju dessutom ett himla kul jobb!

Senare idag ska jag på skrivgruppsträff. Är verkligen så glad över att vi har fått ihop en så bra grupp. Kommer alltid hem med nya idéer och inspiration. Så den ser jag väldigt mycket fram emot!😀

Nu när hösten har kommit igång på riktigt så är det minsann tur att vi har den här solstrålen som lyser upp vår tillvaro. Kan inte fatta att han snart är 10 månader!dante

 

 
6 Comments

Posted by on October 16, 2016 in Hänt i veckan

 

6 responses to “Hänt i veckan – Tillbaka till rutinerna, eller inte…

  1. Carola

    October 16, 2016 at 17:08

    Jag förstår mig heller inte på människor som fotar eller kliver rakt in på en olycksplats utan avsikt att hjälpa till. Usch fy och tvi!
    Vad spännande med extraknäck som lektörläsare åt ett förlag! Grattis! Vilken härligt söt kille du har! Det där leendet får vilket hjärta som helst att smälta =)

     
    • Anna - Boktycke

      October 16, 2016 at 21:28

      Näh, eller hur?! Blev upprörd på riktigt över den där familjens beteende. Och varför vill man som förälder låta sina barn titta på så obehagliga saker?

      Tack så mycket😀 Är själv väldigt glad över jobbet och min lilla grabb hihi.

       
  2. Jojo

    October 16, 2016 at 20:02

    Förstår att det måste vara riktigt jobbigt att jobba och sova dåligt, då behöver man ju vara allert på ett mer intellektuellt sätt så att säga, och det kräver en hel del energi. Jag vet ju knappt hur jag orkar att vara hemma med bebis och sova dåligt, och han behöver ju inte så mycket intellektuellt samspel ännu.

    Så fin han är gullungen, och snyggaste mössan också🙂 Idag fick Ossian en body i samma tyg🙂

     
    • Anna - Boktycke

      October 16, 2016 at 21:32

      Vissa dagar är riktigt jobbiga ja, nu verkar Dante dessutom har gått in i den sista utvecklingsfasen för i år. Igår vaknade han vid 04-tiden och bara gallskrek😦 Suck, hans (och vår sömn) blir alltid så hårt drabbad av faserna.

      Hihi, ja, den mössan använder vi dagligen så vi är väldigt tacksamma över den😀 Åhh, vill så gärna träffa de nya bebisarna! Hoppas verkligen att julbordet blir av iår så att vi kan hälsa på❤

       
  3. Azet

    October 17, 2016 at 23:03

    Åh,sååå sött att du saknar din son.Jag är bara 16 år,och jag fascineras av det djupa bandet en mor brukar ha till sin son,så gulligt!!!

     
    • Anna - Boktycke

      October 18, 2016 at 15:31

      Innan jag fick Dante så trodde jag inte att jag skulle bli såååååå fäst vid honom. Det räcker med att jag är ifrån honom en timme för att jag ska känna saknad. Det är fantastiskt hur starka moderskänslorna är :p

       

Leave a Reply

 
