RSS

Sofia Fritzson – När drömmen slår in

08 Nov

Kärlek som smälter hjärtan.

nar-drommen-slar-in_57ceb1e32a6b222de5283f1fTitel: När drömmen slår in
Författare: Sofia Fritzson
Serie: Systrarna och kärleken #1
Sidantal: 300
Utgivningsår: 2016

Officiell handling:
Hotellreceptionisten Melinda Storm drömmer om att öppna ett eget bed and breakfast, men när hon får avslag på ett lån raseras hennes planer.

En dag checkar den omskrivne och åtrådde skådespelaren Anton Nylander in på småstadshotellet där Melinda arbetar. Van vid att förlita sig på sin kändisstatus börjar han genast ställa krav, men Melinda låter sig inte imponeras av honom. Ett missförstånd uppstår och försätter dem i en situation där de behöver varandras hjälp. Trots sina olikheter börjar djupare känslor att spira. Men tvivlet växer inom Melinda: Ska hon satsa på kärleken och riskera att förlora allt hon kämpat för? Eller ska hon våga tro på att drömmar kan bli sanna?

Tycke:
Äntligen är den här! Som jag har sett fram emot att läsa denna bok alltså. För att dra bakgrunden lite kort så är jag sedan flera år tillbaka kompis med Sofia (och det är faktiskt tack vare bloggen hihi). Förra året vann hon Harlequins författartävling och det är nu hennes vinnarmanus som har blivit utgiven. Hur coolt är inte det?! Och med ett så fint omslag dessutom!

Alltså romansen i denna bok, den är så mysig och sensuellt på samma gång. Gillar den motvilliga attraktionen och hur osäkra de är på varandras känslor. I vanliga fall så är jag ganska trött på kommunikationsproblem men här fungerar det väldigt bra eftersom det passar in i handlingen och karaktärernas personligheter.

Och på tal om karaktärerna, jag vill bli kompis med Melinda! Älskade hur driven och passionerad hon är för sin dröm. Kände igen mig så mycket i henne för jag går också runt och tänker på hur jag vill ha det i framtiden. Hon är en drömmare och det är så lätt att knyta mig an till henne för jag är likadan. Anton gillar jag också men Melinda är favoriten. Tycker också om att man fick läsa från flera olika perspektiv och på så sätt känna karaktärerna bättre.

Det enda jag negativa är att Melinda borde stå på sig lite mer. Anton sänder så många olika signaler att jag skulle ha blivit galen på honom om jag hade varit i hennes sits. Nu var hon liksom för snäll ibland och lät Anton komma undan med det.

Jag brukar inte läsa romance men efter att ha läst När drömmen slår in så är jag definitivt sugen på att sluka fler böcker i samma genre.

Funderingar som innehåller spoilers (markera för att läsa)

  • Vad jag blev sugen på att besöka Melindas Bed & Breakfast!
  • Jag trodde att Joanna skulle ställa till med besvär för Melindas och Anton förhållande. Väldigt glad över att hon gjorde det för det skulle ha känts stereotypiskt annars.

+ Handling
+ Karaktärer
+ Romans

Mest intressanta karaktär: Melinda
Bästa scen eller del: Födelsedagen

Rekommenderar för:
Ni som vill ha en romantisk bok.

Rekommenderar inte för:
Ni som inte tycker om att läsa om kärlek.

 etikett-riktigtbra

goodreads add

Andra böcker i serien:
1. När drömmen slår in
2. Titel ej bestämd
3. Titel ej bestämd

 
2 Comments

Posted by on November 8, 2016 in Kärlek, Recension, Sofia Fritzson

 

Tags: , , ,

2 responses to “Sofia Fritzson – När drömmen slår in

  1. [Anna]

    November 8, 2016 at 20:28

    Jag gillade den också och satt och fantiserade om att besöka Melindas bed and breakfast för att ha en uppvilningshelg och läsa mycket böcker🙂

     
  2. Carola

    November 9, 2016 at 08:31

    Jag brukar inte heller läsa romans men den här kommer jag läsa eftersom jag följt Sofia så länge via bloggen. Ska bli spännande att se om jag gillar den lika mycket som hennes serie Dödskyssen.

     

Leave a Reply

 
