RSS

Hänt i veckan – Jag hann se en film!!!

20 Nov

När man har en snart 11-månaders bebis som inte lägger sig förrän efter 22:00 på kvällen så är det inte ofta som man hinner/orkar sitta i soffan och avnjuta en film. Men i fredags hände det, jag och min man såg Batman v Superman: Dawn of Justice. Min man hade redan sett den på bio men han är en supermannörd så han hade inget emot att se den en gång till trots att filmen var låååååång (som tur var så såg vi den i dubbelhastighet så det blev faktiskt inte så långtråkig). Hursomhelst, jag blev överraskad av filmen, har inte hört så mycket gott om den men den var faktiskt helt okej! Den coolaste karaktären är helt klart Wonder Woman.

dawn-of-justice

I övrigt så har jag fått hem två jättefina recensionsexemplar av Modernista, nämligen andra boken i Mistborn-trilogin (alltså översättningen av The Well of Ascension som jag redan har recenserat). Undrar varför man delar upp den i två böcker, är det för att det är mer avskräckande med en enda tjock bok? Eller ökar tryckkostnaden exponentiellt efter typ 500 sidor så det är billigare att trycka två böcker? Väldigt fina omslag i vilket fall, kan inte bestämma mig om jag gillar det blåa eller det rosa mer 🙂

mistborn-2-svenska

 

I bokväg så har jag även hunnit läsa ut The Midnight Star av Marie Lu. Ska bara hinna skriva en recension om den. Vidare har jag börjat läsa The Cursed Child av J.K. Rowling (ja, jag vet att jag är typ sist med att läsa den) och En väktares bekännelser av Elin Säfström. På skrivfronten så jobbar jag vidare med mitt nuvarande manus som har fått arbetsnamnet 49 dagar.

Sist men inte minst måste jag bara visa upp den fina Totoro-mössan som min syster har stickat till Dante. Jag kanske är partisk men jag tycker att Dante ser helt bedårande ut i den 🙂

dante-totoro

 

 
6 Comments

Posted by on November 20, 2016 in Hänt i veckan

 

6 responses to “Hänt i veckan – Jag hann se en film!!!

  1. Malin Ankardal

    November 20, 2016 at 15:25

    För mig som har svårt för tjocka böcker ser jag gärna när man gör sådär =P Har flera böcker i bokhyllan som troligen aldrig kommer bli lästa, men hade de varit en trilogi på 300 sid vardera hade den vart läst för längesen =S

     
    • Anna - Boktycke

      November 20, 2016 at 17:28

      Ah, det är nog så. Känner själv att jag ofta väntar med att läsa tegelstenarna tills jag har semester (fast då gör jag så mycket annat att jag inte läser dem ändå).

       
  2. icafischerstrom

    November 20, 2016 at 18:39

    Haha kul, jag har aldrig hört om att se film på dubbel hastighet innan, men det verkar ju smart! Låter inte dialogerna konstiga?

    Mössan och Dante är hur gulliga som helst!

     
    • Anna - Boktycke

      November 22, 2016 at 20:25

      Haha, jo, det blir ju någon oktav högre de pratar :p men så länge man kör med undertexter så är det inga problem att hänga med. Man sparar ju så mycket tid!

       
  3. Azet

    November 20, 2016 at 23:01

    Dante ser jättegullig ut i den:)

     

Leave a Reply

 
