RSS

Ojdå, det blev lite tyst…

07 Jan

Hejhopp, det blev visst ett oplanerat uppehåll från bloggen under julledigheten. Jag som hade tänkt vara mer aktiv men resultatet blev visst det motsatta.

Hur som helst, hoppas att ni har haft en fin jul och ett härligt nyår. Själv har jag och min familj varit sjuka i omgångar (jag blev sjuk 2ggr) men annars har det varit jättebra! Har mest tagit det lugnt och umgåtts med trevliga människor.

Det har faktiskt inte blivit några bokiga julklappar i år, men däremot så lyxade jag till det med hudvårdsprodukter och smink. Har velat byta till ekologiska alternativ ett tag nu så äntligen slog jag till och köpte en massa Maria Åkerberg-produkter. Har inte börjat använda dem än men ska göra det snart!

julklapp

Annars så har jag hunnit läsa ut fjärde boken i A Song of Ice and Fire. Herregud, så seg den var och innehöll så många karaktärer som jag inte brydde mig om. Hade ju tänkt läsa bok 5 innan årsskiftet men A Feast for Crows var så krävande att läsa så jag måste ta en paus från episk fantasy.

a-feast-for-crows

Alla sjukdagar ledde också till att det blev mycket serietittande. Jag har hunnit se två säsonger av SKAM och gillar den. Tycker dock inte att den är lika fantastisk som många verkar göra. Älskar Noora i säsong 1 men störde mig på hur velig och självförnekande hon blev i säsong 2. Kommer absolut att se den tredje säsongen också men jag väntar förmodligen tills alla avsnitt har kommit så jag kan maratontitta =)

skam

Det var allt för denna gång, jag ska verkligen försöka bli mer aktiv på bloggen. Har ju saknat bloggandet men allt annat i livet tar så mycket tid (som att spela Backpacker på mobilen).

Hoppas hursomhelst att ni har det bra och att ni ser fram emot det nya (nuvarande) året lika mycket som jag gör!

 
4 Comments

Posted by on January 7, 2017 in Blandat, Hänt i veckan

 

4 responses to “Ojdå, det blev lite tyst…

  1. Elvira

    January 7, 2017 at 23:02

    Gott nytt år! Älskaaar SKAM!! Dock så tycker jag tredje säsongen är bäst, och håller verkligen med om Noora. Tyckte hon var megacool i första men sen i andra blev hon plötsligt rätt irriterande? Lyckost du som har tredje otittad!

     
    • Anna - Boktycke

      January 8, 2017 at 14:09

      Vad glad jag blir av att du säger att tredje säsongen är bäst! Är sugen på att börja kolla redan nu men ska försöka hålla mig. Tycker att serier bruka bli bättre när man kan se flera avsnitt i sträck :p

       
      • Elin

        January 12, 2017 at 12:39

        Vet inte om du har koll på det nu, men alla avsnitt släpptes samtidigt, så hela säsongen är redan ute 🙂

         
      • Anna - Boktycke

        January 12, 2017 at 12:51

        Åhh tack för att du berättade! Jag trodde att det skulle komma ett i veckan. Hehe, nu vet jag vad jag ska göra i helgen 🙂

         

Leave a Reply

 
