RSS

Hallå från andra sidan jorden!

20 Feb

Hej! Äntligen har jag fått tid till att skriva ett inlägg under resan! Är just nu inne på resans 23:e dag (herregud, tiden har gått så himla snabbt!) och den har varit fantastisk på många olika sätt! Resan började dock inte så bra med att Dante blev sjuk 2 dagar innan avresedatumet. Han återhämtade sig ganska bra och jag och min man trodde att han skulle hinna bli frisk. Ack, så fel vi hade!

Istället för att bli bättre så blev han sämre. På planet började han hosta så hemskt mycket att han inte kunde sova och spydde i princip upp allt han åt. Han vill bara vara i min famn och i 12 låååånga timmar fick jag hålla honom medan han grät, sov, hostade och spydde. Yay, vilken underbar flygresa.

snorlaxPokémon-tema på Singapores flygplats

När vi väl var framme i Singapore var jag helt slut på grund av för lite sömn och tidsskillnaden. Klockan var midnatt i Sverige när vi landade men lokalt tid var det 7 på morgonen. Vi tog oss till hotellet men check-in-tiden var först vid 14:00. Fanns inte så mycket att göra än att äta frukost/lunch och sen satte vi oss i hotellets lobby och väntade tills vi fick våra rum. Alla däckade i sängen direkt och när vi väl vaknade hade klockan hunnit bli 16:00. Efter dusch och uppfräschning kände vi oss mer redo för att gå ut och äta middag. Min man stannade kvar på hotellet för att ta hand om Dante som fortfarande sov och jag gick ut med de andra.

din-tai-fung

Vi åt på Din Tai Fung som är kända för deras xiao long bao och wow, så himla gott det var! Synd att det var lite pricey bara.

Nästa morgon var det dags att sätta oss på ett flyg igen, denna gång ”bara” 10 timmar. Denna resa gick överraskande bra. Dante var helt slut så han sov i min famn under större delen av resan. Mina armar kändes som att de skulle gå av när vi landade. Klockan var nästan midnatt (lokalt tid) när vi landade i Auckland. Vi tog oss till hotellet där vi mötte upp min systers familj som hade landat tidigare samma dag.

Dag 1 i Auckland tog vi det lugnt då alla var fortfarande möra efter flygresorna. Vi gick i stan och besökte ett skeppsmuseum.

marinemuseum

Nästa dag promenerade vi till War Memorial Museum. Trodde ju att det bara var ett krigsmuseum men det visar sig vara ett gigantiskt museum som innehöll allt från konst till naturhistorik. Det fanns så mycket att se och jag hade lätt kunnat vara där hela dagen. Vi hade dock ett schema att passa så det blev bara 3 timmar där. Sen gick vi och åt dim sum vilket var supergott.

museum

Nästa dag var det dags att åka till paradisön Rarotonga, mer om det i ett annat inlägg.