RSS

Reseinlägg 2: Snorkling och bröllop på paradisön Rarotonga

08 Mar

Dags för det andra inlägget om resan. Efter två dagar i Auckland så tog vi flyget till ön Rarotonga. Anledningen till varför denna resa överhuvudtaget blev av var för att min mans kusin (som bor i Nya Zeeland) skulle gifta sig och bröllopet ägde rum i just Rarotonga.

Rarotonga… var ligger det? För er som är lika dålig som jag var i geografi så kommer här lite hjälp.

Det ligger med andra ord mitt ute i ingenstans och är så liten att den knappt syns. Det tog cirka 4 timmar att flyga dit från Auckland och precis som under de andra två flygningarna så var Dante superklängig och ville bara vara i min famn. Mysigt men också väldigt tröttsamt för mina stackars armar.

Vi bodde på Edgewater Resort & Spa som var ett väldigt fint hotell. Vi var 6 pers som delade på en stor hotell-lägenhet och trots att det saknades AC i sovrummen så lyckades vi sova ändå.

 

Vädret skiftade mellan att vara molnigt och soligt.

Vårt sovrum

Det absolut bästa med ön, eller med hela resan egentligen, är snorkling! Jag har snorklat en gång tidigare i Karibien och då tyckte jag att det var sådär, för mycket vågor och inte så många fiskar. På Rarotonga var det tvärtomt! Vattnet var jättegrunt och det fanns supermånga fiskar, man kan praktiskt taget stå på stranden och se fiskar i vattnet. Jag önskar att jag hade bilder att visa men tro mig att jag säger att det var helt fantastiskt. Jag snorklade under alla fem dagar jag var där och älskade det varje gång. En gång simmade jag in i ett fiskstim och i flera minuter var jag omgiven av säkert över 300 fiskar som simmade knappt 20 cm ifrån mig. Ahh, saknar det redan så mycket!

Ville man inte simma i havet hade också hotellet en pool precis bredvid restaurangen. Där fick Dante bada flera gånger. 

Charmtrollet Dante

Vacker strandutsikt vid bröllopsmiddagen.

Solnedgång vid stranden. 

Det var fem sköna men även väldigt varma dagar. Givetvist blev jag myggbiten flera gånger och jag fick även soleksem trots att jag tog solskydd varje gång innan jag gick ut. Eftersom det var en tropisk ö så fanns det även många insekter och myror kröp överallt i lägenheten (även i våra väskor gah). Men snorklingen och alla trevliga människor man fick träffa var lätt värt allt detta och på det hela så var det en fantastisk upplevelse!

 
6 Comments

Posted by on March 8, 2017 in Blandat

 

6 responses to “Reseinlägg 2: Snorkling och bröllop på paradisön Rarotonga

  1. Azet

    March 8, 2017 at 13:22

    Vad betyder snorkling?

     
  2. Marie: Mitt skrivliv

    March 8, 2017 at 14:54

    Vilken fantastiskt resa! Kul att få följa dig via bloggen 😊

     
  3. Veronica A.

    March 8, 2017 at 19:00

    Blir ju själv sugen på att testa snorkling efter din beskrivning 😉 Men det verkar iaf som ni fick en härlig semester 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      March 9, 2017 at 10:50

      Snorkling är helt fantastisk om man gör det på rätt plats. Tyckte som sagt inte om det i Karibien men på Rarotonga var det en annan femma. Det är som att komma in i en annan värld så fort man dök ner, superhärligt!

       

Leave a Reply

 
