RSS

Kommande svenska ungdomsböcker (2017 del 5)

07 May

Observera att utgivningsdatumen är preliminära och kan ändras.

Titel: Du känner mig så väl (orig. You Know Me Well)
Författare: Nina LaCour och David Levithan
Förlag: Modernista
Utgivningsdatum: 2017-06-08

LaCour stal mitt hjärta med Everything Leads to You så visst är jag nyfiken på denna. Som vanligt är det HBTQ-tema och av erfarenhet så vet jag att båda författarna gör det bra.

_____________________________________________________________________________________

Titel: Besynnerliga berättelser (orig. Tales of the Peculiar)
Författare: Ransom Riggs
Serie: Miss Peregrine’s Peculiar Children #0.5
Förlag: Rabén & Sjögren
Utgivningsdatum: 2017-06-12

Gillar man Peregrine-världen är väl denna bok ett måste. Själv har jag inte ens läst vidare efter första boken.

_____________________________________________________________________________________

Titel: Väntar tills natten kommer
Författare: Christoffer Holst
Förlag: Rabén & Sjögren
Utgivningsdatum: 2017-06-12

Har hört så mycket gott om Holst men jag har dessvärre inte haft chansen att låsa något av honom än. Kanske blir denna den första boken jag läser av honom?

_____________________________________________________________________________________

Titel: Midnattsstjärnan (orig. The Midnight Star)
Författare: Marie Lu
Serie: The Young Elites #3
Förlag: Modernista
Utgivningsdatum: 2017-06-16

Äntligen en bok som jag redan har läst på originalspråket! Tycker att den är ett värdigt slut på serien så den får ni absolut inte missa ifall ni har läst de två tidigare böckerna i serien.

_____________________________________________________________________________________

Titel: Mina smala axlars längtan
Författare: Maria Frensborg
Förlag: Bonnier Carlsen
Utgivningsdatum: 2017-08-07

Sägs vara en humoristiskt ungdomsbok vilket alltid går hem hos mig.

För fler svenska böcker som kommer ut i år kan ni kika här.

 

One response to “Kommande svenska ungdomsböcker (2017 del 5)

  1. sizzen

    May 13, 2017 at 00:59

    haha har också läst the midnight star xD känner inte igen någon av de andra böckerna förutom ransom riggs bok

     

Leave a Reply

 
