RSS

Hänt i veckan – Bröllop i Stockholm

11 Jun

Halloj,

Vad är detta? Två uppdateringar i veckan?!!

Vet inte om det beror på att jag numera lägger mig vid 21:00 (det behövs verkligen eftersom jag går upp vid 06:00 och Dante är just nu inne i en fas där han vaknar och skriker 5-8 ggr per natt) men helt plötsligt har jag mer energi än vanligt.

Det har ju varit en kort arbetsvecka för min del och det har varit så otroligt skönt att få vila upp sig lite. Efter tre jobbdagar så åkte jag och min man till Stockholm på lördag för att vara med när en av mina bästa vänner från universitetstiden gifte sig. Åh, så kul det var att träffa alla kompisarna från studietiden. Ibland kan det kännas lite tråkigt i Skåne för de flesta av mina vänner bor i huvudstaden. Det var även första gången både jag och min man var barnfria ett helt dygn, även om jag saknade min lilla Dante så var det så otroligt skönt att få sova en hel natt utan att behöva treva efter nappen och vattenflaskan i mörkret.

Uppfräschad inför bröllopet

 

Åt så mycket god mat!

Jag har börjat läsa The Inexplicable Logic of My Life av Benjamin Alire Sáenz, det vill säga författaren till Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe som jag fullkomligt älskar. Alltså, den här boken berör mig så mycket mer än vad jag trodde att den skulle göra. Flera gånger har den gjort mig tårfylld för texten går rakt in i hjärtat. Längtar redan tills författaren släpper sin nästa bok.

Nästa vecka har jag inget särskilt planerat. Ska komma igång med rutinen att skriva på kvällarna igen.. Det har varit så mycket jobb och skrikiga nätter de senaste veckorna vilket har tystat ner den kreativa rösten inne i mig, men nu börjar den komma tillbaka. Deadlinen i augusti närmar sig!

 
Leave a comment

Posted by on June 11, 2017 in Hänt i veckan

 

Leave a Reply

 
