RSS

Hänt i veckan – En lugn men kliande helg

18 Jun

Så var det söndag igen, tiden går så himla fort!

Igår hade vi gäster hemma hos oss och eftersom jag har blivit besatt av pokebowls sedan jag åt det i Stockholm förra veckan sen så bjöd vi på hemmagjort pokebowl. OMG, så himla gott!!! Kommer typ aldrig att göra sushi mer, pokebowl är ju minst lika gott och bra mycket enklarare att förberedda. I princip så är det ju bara att slänga på allt som man tycker om.

Det syns inte på bilden men i skålen är fylld av sushiris och marinerad lax. Toppingen har jag valt att ha rostad sötpotatis, gurka, wakamesallad, avocado, spenat, 63 gradig ägg, koriander, salladslök, forellrom, sesamfrön och chilimayo. Detta kommer jag definitivt att göra flera gånger!

I bokväg har jag börjat läsa Högt spel av Leigh Bardugo, gillar den väldigt mycket hittills.

Något väldigt jobbigt som har hänt är att jag i fredags vaknde upp med nässelutslag över halva kroppen. Det måste nog beror på att jag har fått en allergisk reaktion mot något jag har ätit men det enda ovanliga jag har ätit är jordgubbar som jag förövrigt aldrig fått utslag av. Det har inte blivit bättre över helgen utan snarare tvärtom. På 1177 står det att man ska söka vård om utslagen inte försvinner på en vecka. Gah, hoppas verkligen att det blir bättre imorgon! Står inte ut med kliandet.

Nästa vecka blir en kortare vecka i och med midsommar, wohoo! Då vankas det bröllop och annat smått och gått 😀

 
6 Comments

Posted by on June 18, 2017 in Blandat, Hänt i veckan

 

6 responses to “Hänt i veckan – En lugn men kliande helg

  1. Bokstund

    June 18, 2017 at 14:59

    Wow, så gott det ser ut! Har aldrig ätit pokebowls men blev väldigt sugen på att testa nu 😁 Hoppas utslagen försvinner!

     
    • Anna - Boktycke

      June 18, 2017 at 20:33

      Det är riktigt gott och så enkelt att göra. Tack, hoppas också på att utslagen försvinner snart.

       
  2. Elinasbokliv

    June 19, 2017 at 08:38

    Maten såg riktigt god ut! 🙂 Instämmer med Bokstund, hoppas att utslagen försvinner snart! ❤

     
    • Anna - Boktycke

      June 19, 2017 at 21:18

      Det var supergott! Tack, det är lite bättre idag så jag hoppas på att kunna skippa vårdcentralen.

       
  3. Azet

    June 19, 2017 at 14:45

    Ditt liv är verkligen spännande Anna!

     
    • Anna - Boktycke

      June 19, 2017 at 21:23

      Haha, typ “vilken åkomma kommer jag att drabbas av härnäst”. :p

      Med vad kul att du tycker att mitt liv verkar spännande! Tycker själv att jag är ganska normal men jag försöker hitta guldkornen i vardagen 🙂

       

Leave a Reply

 
