RSS

Nu börjar ledigheten!

12 Jul

 

Hej! Äntligen ett inlägg från mig!

Haft fullt upp de senaste veckorna med mycket jobb och även mycket under helgerna, har hunnit skriva recensioner men däremot inte publicera dem. Men vet ni vad? Nu börjar äntligen min efterlängtade sommarledighet, hela 3 dagar före planerat. Eller ja, jag ansökte om att gå på ledighet från och med idag men det var inte säkert att jag skulle få göra det.  Jag kommer att vara ledig i inte mindre än 6,5 veckor, wohooo!

För en gångs skull så ska vi inte resa någonstans under semestern vilket faktiskt känns som en lättnad. Även om jag älskar att resa så känner jag att vi har rest tillräckligt för i år med tanke på Nya Zeeland/Vietnam-resan. Dessutom så ska jag iväg till USA i en vecka med jobbet i höst så jag ser riktigt fram emot att vara hemma. Självklart har jag redan en massa roligt inplanerat, kanske ska till och med försöka mig på daglig uppdatering som en utmaning för mig själv. Kommer att få massa rolig besök, umgås med familjen, åka på utflykter, laga massa god mat, konmaria och möblera om i lägenheten, läsa mycket och framförallt AVSLUTA MITT MANUS!

Haha som ni ser så har jag så många planer. Vi får hoppas på att jag hinner göra hälften av dem 😀

 
8 Comments

Posted by on July 12, 2017 in Blandat

 

8 responses to “Nu börjar ledigheten!

  1. Lena

    July 12, 2017 at 11:09

    Låter härligt med lite ledighet. Hoppas du får det skönt.

     
    • Anna - Boktycke

      July 12, 2017 at 21:29

      Tack! Ska verkligen försöka njuta av ledigheten 🙂

       
  2. Bella

    July 12, 2017 at 11:20

    Åh vad härligt med så lång ledighet! 😀 Och visst är det skönt att bara vara hemma ibland. Vi har också tänkt samma här hemma, i och med lillpojkens ankomst, att som max bara ta små dagsturer. Ta dagarna lite som de kommer liksom ^^ Hoppas ni får det skönt!

     
    • Anna - Boktycke

      July 12, 2017 at 21:30

      Ja, eller hur? Det är ju en av fördelarna med att ha barn, man kan ta föräldraledighet hehe. Det tar ju så mycket energi att resa med barn, just nu känner jag bara för att vila och slappa :p

       
  3. Elina

    July 12, 2017 at 14:15

    Låte skönt med en så efterlängtad ledighet! Jag har också planer på att möblera om i sommar! Det är något med sommaren som skriker “vill ha lite nytt” hos mig! 🙂 Hoppas du får en underbar semester med familj och vänner! 😀

     
    • Anna - Boktycke

      July 12, 2017 at 21:32

      Jag har velat möblera om jättelänge men inte haft tid eller ork, nu känner jag dock att det är hög tid att göra det. Hoppas att du får en underbar sommar också!

       
  4. tantaugusta

    July 13, 2017 at 18:27

    Underbart med 6,5 veckor! Här blir det 5. Lillan fyller 8 i september så det blir till att utnyttja de sista dagarna föräldraledighet. Är en mindre ekonomisk katastrof att göra så men det får det vara värt.

     
    • Anna - Boktycke

      July 13, 2017 at 21:04

      Fem är ju också riktigt skönt. Ja, det är ju inte mycket man får i föräldrapenning, speciellt de på lägsta nivå. Men pengar kan man alltid tjäna senare, barnen växer upp så fort! Redan nu känns det lite vemodigt att Dante ska börja på förskolan i september :/ Hoppas att ni får det riktigt härligt under sommaren!

       

Leave a Reply

 
