RSS

Som att prenumerera på en bokbox fast med grönsaker

14 Jul

Ni vet de där lyxiga och ha-begär-väckande bokboxarna som OwlCrate och FairyLoot. Jag har länge velat beställa en (eller snarare 50) men eftersom jag vill minska ner på antalet materiella saker i min ägo så har det inte blivit av. Istället så får jag titta på andras unboxing-video och sukta efter innehållet.

Nåja, häromveckan så anmälde vi oss till ett så kallad CSA (Community Supported Agriculture) hos Värpinge Grön Gårdsbutik i Lund. Kort förklarat så betyder det att man betalar en summa pengar och så får man med jämna mellanrum en låda med ekologiska och närodlade produkter, som en prenumeration på grönsaker helt enkelt.

Igår så hämtade vi vår första låda och jag måste säga att jag är glatt överraskad. Det var mycket mer saker än vad jag trodde att den skulle innehålla. Vissa saker skulle jag aldrig ha kommit på att köpa själv och jag ser riktigt fram emot att testa på att laga nya rätter med dessa superfärska råvaror.

Så ja, vad vill jag säga med det här inlägget? Jo, att jag faktiskt är ännu mer sugen på att beställa bokboxar! Vet ju också att LavenderLit kommer att ge ut 2 bokboxar i höst, dock så vet man redan vilka böcker som ingår i dem så det blir ju inte en lika stor överraskning som de internationella boxarna. Gillar dock idén så vem vet, kanske kommer jag att beställa hem en eller båda 😊

Ps. Ni som har testat på bokbox-prenumentation, är det något ni skulle rekommendera?

 
3 Comments

Posted by on July 14, 2017 in Vardag

 

3 responses to “Som att prenumerera på en bokbox fast med grönsaker

  1. Camilla

    July 14, 2017 at 18:40

    Det finns även annan bokbox från Sverige Litteraturräven (http://litteraturraven.se/) och då är boken en överraskning.
    Jag har inte testat de stora bokboxarna som alla booktubers visar etc, men är också väldigt intresserad, men den där frakten har hindrat mig.

     
    • Anna - Boktycke

      July 14, 2017 at 19:07

      Tack för tipset! Kände inte till Litteraturräven. Ja, frakten är ju inte direkt billig. Då jag först kollade in bokboxarna så tyckte jag att det var prisvärda, sen såg jag hur mycket frakt som tillkom…

       
  2. sizzen

    July 22, 2017 at 09:53

    Åhh ja jag skulle isåfall rekommendera fairyloot, man får alltid en lite sneak peek där man får veta temat och en beskrivning av boken vilket gör att man kan lista ut om man blir sugen på att läsa den eller inte 🙂

     

Leave a Reply

 
