RSS

Återigen föräldraledig

01 Aug

Idag börjar min föräldraledighet igen samtidigt som min man återvänder till sitt jobb. Jag har ju redan varit ledig i 2,5 veckor men då har det varit semester. Planen är nu att jag är hemma med Dante i två veckor innan han skolas in och i slutet av augusti börjar jag jobba igen.

Att vara hemma med sitt barn är verkligen lyx, ja, ibland (eller ofta) så går Dante mig på nerverna men samtidigt så är det så underbart att se hur han utvecklas. Kommer att bli så konstigt sen när han går på förskolan och är borta från oss så länge. Men ja, den dagen, den sorgen.

Hursomhelst så ska jag försöka bli lite mer aktiv på bloggen igen. Var ju det i början av semestern men sen så fick vi besök, påbörjade storstädningen/ommöbleringen av vardagsrummet och gjorde utflykter varje dag så det har helt enkelt blivit andra prioriteringar. Hoppas på att augusti kommer att bli en bra skriv och bloggmånad 😀

Dante som i skrivandets stund susar sött

 
3 Comments

Posted by on August 1, 2017 in Vardag

 

3 responses to “Återigen föräldraledig

  1. tantaugusta

    August 4, 2017 at 13:38

    Alla åldrar har sin charm och det är rätt häftigt att se hur de utvecklas av att vara på förskolan. Lycka till med inskolningen!

     
    • Anna - Boktycke

      August 4, 2017 at 22:12

      Tack! Tycker ju att Dante just nu är bäst hittills. Han har humor den killen :p

       
      • tantaugusta

        August 4, 2017 at 22:21

        Vi har en på väg in i tonåren och en som bara har någon slags fas (antagligen mest pga väldigt bortskämd…). Men mellanbarnet som är tio är en fröjd just nu 😉

         

Leave a Reply

 
