RSS

Nähmen vilket sött paket du har

04 Aug

Det finns ju få saker som gör en mamma lika stolt som när andra  berömmer hennes barn. Dante får då och då komplimanger om att han är söt och då har jag alltid sträckt lite på mig och tagit åt mig äran (50% av honom kommer ju trots allt från mig). Men igår hände en grej som fick mig båda att skratta och fundera på om folk verkligen menar vad de säger.

Jag hade två tunga paket jag behövde skicka så därför fraktade jag dem med barnvagnen medan Dante fick stanna hemma med sin pappa. När jag väl var framme hos postombudet så var det mycket folk och ganska trångt. En äldre dam fick  svårt att komma fram till entrén så jag flyttade på vagnen så att hon kunde gå förbi. Hon log då mot mig och sade tack, sedan kastade hon en snabb blick in i barnvagnen och sade “Men gud så söt” innan hon gick därifrån. Kvar stod jag och undrade om jag hade hört rätt. En tjej bredvid mig mötte min blick och vi skrattade, ja, vi hade båda hört samma sak.

Yepp, hon måste ha tyckt att det var väldigt söta paket jag hade i vagnen.

 
4 Comments

Posted by on August 4, 2017 in Vardag

 

4 responses to “Nähmen vilket sött paket du har

  1. Bokstund

    August 4, 2017 at 16:30

    Haha! 😂 Tanken var väl god… 😉

     
    • Anna - Boktycke

      August 4, 2017 at 22:14

      Haha, men ändå… man kan ju kolla liiiiiite noggrannare :p

       
  2. Elinasbokliv

    August 4, 2017 at 16:45

    hahaha det är så underbart hur “snälla” folk alltid ska vara! 😛 I ditt fall var det ju lite extremt för visso. Fick alltid höra “åh så söt! Så lik sin mamma!” när jag va ute på promenad med min bonusdotter när hon var 3år 😉 haha vi är verkligen inte ett dugg lika…

     
    • Anna - Boktycke

      August 4, 2017 at 22:15

      Ah men haha, det är ju jättesött att folk är snälla, men när det blir så uppenbart fel som i mitt och ditt fall så kan man inte låta bli att skratta åt det 😀

       

Leave a Reply

 
