RSS

Tillbaka till vardagen

30 Aug

Denna vecka har jag börjat jobba igen och jag har ju i min naivitet tänkt att jag ändå ska hinna redigera manuset när Dante somnat. Haha, min kära son har under de senaste kvällarna varit helvild vid läggdags och vägrat lägga sig förrän klockan är strax över 22:00, alltså samtidigt som när jag kryper till sängs. Den som kom på uttrycket Sleep like a baby har aldrig haft ett barn, eller så har folk totalt misstolkat innebörden.

Det blir med andra ord inte blivit någon redigering alls. Men jaja, ibland är det ju bra att ta en paus från manuset så att man kan se på det med färska ögon. Hoppas att det vänder snart, och alla tårfyllda och skrikiga lämningar kan jag också hoppa över. Det blir skrivgruppsmöte i helgen och den ser jag i alla fall fram emot väldigt mycket. Har haft uppehåll under sommaren men nu sätter vi igång igen!

 
1 Comment

Posted by on August 30, 2017 in Skriva, Vardag

 

One response to “Tillbaka till vardagen

  1. Marie: Mitt skrivliv

    August 31, 2017 at 06:13

    Var sak har sin tid, gäller bara att se det positiva i det och det gör ju du – fräscha ögon på manuset är aldrig fel. Hoppas lillen lär sig sova i tid snart, bra för både baby och mamma. Ta hand om er 🙂

     

Leave a Reply

 
