RSS

Nytt i hyllan i september och manusstatus

10 Sep

Denna vecka har gått så fort. Jag jobbade mån-tis. Sedan blev jag förkyld (smittad av Dante), när jag blev frisk på torsdagkväll så passade Dante på att bli dålig igen och jag fick stanna hemma med honom på fredag. Yay, livet som småbarnsförälder.

Var i alla fall in på bibblan en kort runda igår och hittade dessa godbitar.

Jag försöker läsa mer på svenska nu när jag är mitt uppe i redigeringen av mitt eget manus. Det går väl hyfsat framåt. Än så länge så har manuset växt med 3500 ord totalt, mest har jag fyllt ut scener och försökt få fram stämningen ännu mer. Mitt första utkast är som en speedad version, korta och effektiva scener men som tyvärr gör det svårt att följa med känslomässigt. Det är en del av den värdefulla kritiken jag har fått under förra skrivgruppsmötet så nu försöker jag rätta till det. Det är inte helt lätt men samtidigt väldigt kul. Siktar på att bli klar om några veckor och då ska texten ut till testläsarna!

 
2 Comments

Posted by on September 10, 2017 in Nytt i hyllan, Skriva

 

2 responses to “Nytt i hyllan i september och manusstatus

  1. Lion's Library

    September 11, 2017 at 12:11

    Kämpa på 🙂

     

Leave a Reply

 
