RSS

The Wizarding World of Harry Potter, here I come!

22 Sep

Som om jag inte har rest tillräckligt för iår så kommer jag imorgon att sitta på ett plan till Orlando i Florida. Anledning: Konferens hela veckan!

Det bästa med den måste ändå vara konferensfesten nästa torsdag. För vet ni vad? Den kommer att gå av stapel på Universal Studios Orlando! Alltså gratis entré och fria åkturer på ALLA attraktioner!!!

Men eftersom festen börjar kl. 19:00 och slutar vid midnatt så är det alltså begränsad med tid. Har nu redan bestämt att jag ska satsa på Harry Potter-delarna. Det kommer att vara cirka 30 000 deltagare på konferensen så även om nöjesparken är bokad så lär det ju bli långa köer. Sen hoppas jag på att jag inte kommer att bli åksjuk heller. Är så himla taggad, ska bli sååååå skönt att få sova ostörd hela natten.

Men fy vad jag kommer att sakna min lilla Dante. Som längst har jag varit iväg från honom två dagar och då kändes det riktigt länge. Nu ska jag vara bortrest i nästan nio dagar. Hur kommer jag att klara mig?! Håller tummarna för att jag inte kommer att förgås av saknad och att det inte blir några fler orkaner för iår. 

Det är inte heller många dagar kvar till min egen deadline för redigeringen av mitt manus. Gäller att kämpa hårt under flygresan samt på hotellnätterna då jag inte är ute och utforskar staden. Vill ju få ut den till testläsarna i oktober så att jag kan redigera igen under november.

 

 
1 Comment

Posted by on September 22, 2017 in Vardag

 

One response to “The Wizarding World of Harry Potter, here I come!

  1. tantaugusta

    September 24, 2017 at 07:39

    Vilket konferensställe!

     

Leave a Reply

 
