RSS

Väntar med spänning…

04 Oct

Igår blev jag äntligen klar med min första redigeringsrunda och innan jag la mig så skickade jag ut texten till mina testläsare. Tanken är att jag ska redigera i början av november så inom 4 veckor så får jag förhoppningsvis veta vad de tycker om manuset och hur berättelsen kan förbättras. Det är ju inte första gången jag skickar ut till testläsare men det känns lika spännande och nervöst ändå. Har ju jobbat med texten så intensivt de senaste månaderna. Känns så konstigt nu när jag inte längre behöva sitta med den om kvällarna. Innan så somnade jag till och med vid 19:30 när jag skulle lägga Dante haha.

Nu blir det dags att ta itu med ett lektörsomdöme, några recensioner samt en hel drös med olästa böcker. Ska bli så kul att få koppla av med en bok innan läggdags igen!

 
3 Comments

Posted by on October 4, 2017 in Skriva

 

3 responses to “Väntar med spänning…

  1. Marie: Mitt skrivliv

    October 5, 2017 at 05:37

    Så spännande! Jag fick nyss tillbaka feedback från en testläsare och ska redigera för att sedan skicka ut på testläsning igen, till nya ögon. Visst är det fint att ha folk som vill hjälpa en på vägen!? 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      October 5, 2017 at 12:21

      Ja, eller hur? Man är ju annars ganska ensam i skrivandet, skönt att ha några extra par kritiska ögon. Lycka till med redigeringen!

       

Leave a Reply

 
