RSS

Någon borde dödas för det här…

10 Nov

Som ni ser i högermenyn så håller jag på att läsa Anna and the French Kiss och den är helt fantastiskt gudomlig!!! Åhh, jag är helt kär i St Clair (vilket coolt och underbart namn). Har aldrig swoonat lika mycket över en karaktär som jag gör över honom. Anna, jag är så avundsjuk på dig!

Hursomhelst, mItt i den romantiska läsningen och swoonandet så kommer något så fullständigt motbjudande att jag kände mig både kränkt och illamående.

Guuuuuud! Vilken hädelse! Det kanske bara är jag som inbillar mig men ser det inte ut som om någon med vilje ha rivit sönder sidan? En missnöjd arbetare på Amazon? Och detta händer på TVÅ ställen i boken, de har alltså sönder två sidor! Ahhhh!!! Hur kan någon misshandla en bok så brutalt?

Som tur var hittade jag en pdf-version på nätet så jag kunde läsa innehållet på de trasiga sidorna där. Men ändå, hur störigt är det inte att upptäcka att man har köpt en söndrig bok? Tyvärr så har min 30-dagars garanti gått ut så jag kan inte lämna tillbaka boken 😦 buhhhhh

Nåja, nästa gång ska jag köpa den som inbunden. Den här är en av de ytterst få böcker jag faktiskt känner att jag MÅSTE ha i bokhyllan och vill läsa om. St Clair kan jag verkligen inte få nog av 🙂

 
14 Comments

Posted by on November 10, 2011 in Blandat, Läsvanor

 

14 responses to “Någon borde dödas för det här…

  1. Miriam

    November 10, 2011 at 18:07

    Oj jag som tänkte beställa böcker från Amazon idag… nu blev jag inte alls sugen.
    Har aldrig köpt från dem förut.

     
    • Anna - Boktycke

      November 10, 2011 at 19:11

      Amazon är rätt okej, har beställt 15 böcker av dem tidigare och den här är den första jag har märkt något fel på. Sen är det ju garanti på böckerna så du kan ju alltid skicka tillbaka om de är trasiga, men det gäller att upptäcka felen inom 30 dagar.

       
  2. Clara

    November 10, 2011 at 18:40

    Nääe, det där var grymt dåligt gjort! Tänk att det finns bokhatande människor!

     
  3. Amelie

    November 10, 2011 at 18:53

    Usch och fy, klarar inte av att se bokmisshandel!
    Men du, borde det inte gå att be om en ny när den ju faktiskt är sönder? Även om garantin gått ut?

     
    • Anna - Boktycke

      November 10, 2011 at 19:11

      Det står tydligt på hemsidan att det bara gäller i 30 dagar. Får skylla mig själv som inte kontrollerade böckerna när jag fick dem 😦

       
  4. Bina

    November 10, 2011 at 19:04

    Sökte lite synonymer till “hädelse”, men kom inte på något bättre ord att använda. Usch, usch, usch!

     
  5. Monika

    November 10, 2011 at 19:12

    Jag tror inte jag hade brytt mig om att garantin gått ut, boken är ju trasig. Det kan ju aldrig skada att kontakta Amazon i alla fall. Men fy sjutton, vem gör så där?

     
  6. Pia

    November 10, 2011 at 19:47

    Det var det värsta :O ush va hemskt! jag hade blivit så sjuuuukt arg.

     
  7. Fia Filur

    November 10, 2011 at 20:24

    Men fy vad tråkigt! Och typiskt att garantin gått ut, men man kollar ju inte igenom böckerna innan man läser.

     
  8. Linda

    November 10, 2011 at 21:56

    😦 inte okej. Jag är en sådan människa som blir upprörd av “hundöron” i böcker, så det där kan ju jämställas med ett brutalt mord.

     
  9. Alexandra

    November 10, 2011 at 23:20

    usch fy vad dåligt och räligt. hur kan man få för sig att göra en sån sak?

     
  10. Lucy

    November 11, 2011 at 17:11

    Nej fy vad hemskt, INTE OKEJ.
    Tål inte misshandel av böcker, få verkligen panik på mig själv om jag så bara tappar en bok i golvet en gång. Hundöron och annat i biblioteksböcker, nej fy! 😦

     
  11. Anna - Boktycke

    November 11, 2011 at 17:56

    Vad skönt det känns att det inte bara är jag som mår dåligt över bokmisshandel. Får alltid rysningar så fort jag ser någon vika hundöron eller öppna upp boken i mer än 180 grader.

    Jag får tröstar mig med att nu har jag en bra anledning att köpa boken som inbunden istället 🙂

     
  12. Sandra

    November 12, 2011 at 23:15

    Så hemskt, grät lite inombords när jag såg bilden!

     

Leave a comment