RSS

Kommande svenska ungdomsböcker (2017 del 7)

21 May

Observera att utgivningsdatumen är preliminära och kan ändras.

Titel: Grymheten (orig. The Cruelty)
Författare: Scott Bergstrom
Serie: Gwendolyn Bloom #1
Förlag: B Wahlströms
Utgivningsdatum: 2017-08-28

Åh, en ny thriller-serie(?) om en kickass-tjej som rör sig i gangstervärlden. Definitivt nyfiken på denna.

_____________________________________________________________________________________

Titel: Visheten vaknar
Författare: Elin Säfström
Serie: En väktares bekännelser #2
Förlag: Lilla Piratförlaget
Utgivningsdatum: 2017-09-06

Hurra! Säfström återvänder i år med en uppföljare till En väktares bekännelser. Älskar blandningen mellan fantasy och humor i första boken så denna kommer jag absolut att läsa.

_____________________________________________________________________________________

Titel: Det är försent att vilja hoppa av (orig. Trouble makes a comeback)
Författare: Stephanie Tromly
Serie: Trouble #2
Förlag: Vox
Utgivningsdatum: 2017-09-07

En serie med superbra betyg som tyvärr helt har gått mig helt förbi, både den engelska och svenska versionen. Jag var väl säkert i min bebisbubbla då första boken släpptes. Hursomhelst så är jag väldigt nyfiken på denna och ska försöka låna hem första boken om jag hittar den i bibblan.

_____________________________________________________________________________________

Titel: Layers (orig. Layers)
Författare: Ursula Poznanski
Förlag: Vox
Utgivningsdatum: 2017-09-07

En ny bok av Poznanski. Hon är en författare som växer i mina ögon för varje bok jag har läst av henne så jag har höga förhoppningar på denna. Verkar vara en thriller/mysterie-bok om en kille som vaknar upp bredvid en död man vilket låter lovande!

_____________________________________________________________________________________

Titel: Allt jag inte sa
Författare: Yrsa Walldén
Förlag: Vox
Utgivningsdatum: 2017-09-07

En debutförfattare från Malmö! Som aspirerande författare är det alltid intressant att läsa verk som har lyckats ta sig in på bokmarknaden. En bok om kärlek.

_____________________________________________________________________________________

Titel: Papperssjälar
Författare: Emma Johansson
Förlag: Vox
Utgivningsdatum: 2017-09-07

Ännu en bok från Vox, denna handlar om en tjej som har en hemlighet som involverar en annans tjej död. Gillar omslaget.

För fler svenska böcker som kommer ut i år kan ni kika här.

 

One response to “Kommande svenska ungdomsböcker (2017 del 7)

  1. Bam

    June 5, 2017 at 13:50

    Älskar att läsa om ungdomsböcker som ska komma ut, känns som att jag har så dålig koll där. 🙂

     

Leave a comment