RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 24!

10 Jun

Ännu en superfullspäckad vecka med nya boksläpp, både engelska och svenska!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Linked (Linked #1) av Imogen HowsonLinked av Imogen Howson Rush (The Game #1) av Eve SilverRush av Eve Silver Born Of Illusion (Born of Illusion #1) av Teri BrownBorn Of Illusion av Teri Brown

Linked (Linked #1) av Imogen Howson
Låter superspännande med en tjej som under de senaste tre åren har börjat hallucinerar. Men så upptäcker hon att visionerna kommer egentligen från en annan tjej, en tjej som visar sig ser exakt likadant ut som henne. Vill läsa!

Rush (The Game #1) av Eve Silver
Ungdomar som blir skickad ut till rymden för att slåss med aliens. De förstår inte varför och tror att allt är ett spel, men är det verkligen det? Beskrivningen till den här boken låter så luddigt att jag blir intresserad. Vet inte om det riktigt är min typ av bok men omslaget är snyggt i alla fall.

Born Of Illusion (Born of Illusion #1) av Teri Brown
Sedan jag läste The Diviners så har jag velat läsa fler böcker som spelar sig under tidig 1900-tal. Verkar rätt spännande med en tjej som har övernaturliga krafter och jobbar som medium.

One av LeighAnn KopansOne av Leigh Ann Kopans Another Little Piece av Kate Karyus QuinnAnother Little Piece av Kate Karyus Quinn The Wells Bequest (The Grimm Legacy #2) av Polly ShulmanThe Wells Bequest av Polly Shulman

One av Leigh Ann Kopans
Himla fint omslag. Tycker att handlingen låter lite skumt med en tjej som kan sväva men åker till en camp(?) för att lära sig att flyga.

Another Little Piece av Kate Karyus Quinn
Stephen King möter Pretty Little Liars“, hmm, ja, varför inte? Mystiskt låter det iaf med en tjej som har tappat minnet men vet att hon inte är den tjejen i vars kropp hon befinner sig. Med hjälp av små minnesglimtar ska hon försöka ta reda på vad det är som har hänt med henne.

The Wells Bequest (The Grimm Legacy #2) av Polly Shulman
Va? Kommer det en fortsättning på The Grimm Legacy? Vad glad jag blir! Läste den första boken förra året och tyckte om den fastän den var rätt så konstig. Vill definitivt läsa mer om biblioteket som lånar ut magiska grunkor!

Dance of the Red Death (Masque of the Red Death #2) av Bethany GriffinDance of the Red Death av Bethany Griffin Spies and Prejudice av Talia VanceSpies and Prejudice av Talia Vance How (Not) to Find a Boyfriend av Allyson Valentine SchrierHow (Not) to Find a Boyfriend av Allyson Valentine Schrier

Dance of the Red Death (Masque of the Red Death #2) av Bethany Griffin
Har inte läst den första boken än men har varit nyfiken på den jättelänge. Tycker att omslagen är väldigt coola. Som den fan av spioner och deckare jag är så är jag givetvis lockad.

Spies and Prejudice av Talia Vance
Fastnade mest för titeln för den påminde mig om Pride and Prejudice, vilket också är meningen eftersom den här ska ha någon form av anknytning till klassikern.

How (Not) to Find a Boyfriend av Allyson Valentine Schrier
En föredetta nördig och supersmart tjej som har tröttnat på sitt tråkiga liv och låtsas vara en bimbo för att bli populär. Men så börjar en ny kille på skolan, en kille som föredrar intelligens framför utseende. Ska tjejen fortsätta hålla sin falska fasad uppe eller ska hon släppa allt för att satsa på en (eventuell) romans? Låter som en lättsam och humoristisk bok, perfekt för sommarläsning!

Jag går dit du går av Nina LaCourJag går dit du går av Nina LaCour Vid din sida av Ann CassidyVid din sida av Ann Cassidy Vem kan segla förutan vind (Timotej #3) av Lina ForssVem kan segla förutan vind?  av Lina Forss

Jag går dit du går av Nina LaCour
Den svenska översättningen av Hold Still. Har inte läst något av författaren tidigare men har hört bra saker om hennes böcker. Kommer definitivt att hålla utkik efter den här boken i bibblan.

Vid din sida (En mördares anteckningar #2) av Ann Cassidy
Oj vad snabbt den här boken kommer ut på svenska, den engelska versionen släpptes bara i februari. Riktigt kul att de svenska förlagen är så snabba med översättningen. Har inte läst första boken men är nyfiken på den här deckar-serien.

Vem kan segla förutan vind? (Timotej #3) av Lina Forss
Tredje boken om Timotej som jag inte har läst något av. Har hört lite blandade saker om den här serien så jag vet inte riktigt om jag vågar ge mig på den. Hittar ingen GR-sida för den så länken leder till förlaget.

Belle Epoque av Elizabeth RossBelle Epoque av Elizabeth Ross The Girl Who Was Supposed to Die av April HenryThe Girl Who Was Supposed to Die av April Henry Boy Nobody (Boy Nobody #1) av Allen ZadoffBoy Nobody (Boy Nobody #1) av Allen Zadoff
Burning av Elana K. ArnoldBurning av Elana K. Arnold The Registry av Shannon StokerThe Pirate’s Wish av Cassandra Rose Clarke Infamous (Fame Game #3) av Lauren ConradInfamous av Lauren Conrad
The Impact of You av Kendall RyanThe Impact of You av Kendall Ryan Deviant av Helen FitzgeraldDeviant av Helen Fitzgerald One Tiny Lie (Ten Tiny Breaths #2) av K.A. TuckerOne Tiny Lie av K.A. Tucker
A Matter of Days av Amber KizerA Matter of Days av Amber Kizer Charm & Strange av Stephanie KuehnCharm & Strange av Stephanie Kuehn Far Far Away av Tom McNealFar Far Away av Tom McNeal
Mortal Fire av Elizabeth KnoxMortal Fire av Elizabeth Knox Redesigned (Off the Subject #2) av Denise Grover SwankRedesigned av Denise Grover Swank The Hidden Summer av Gin PhillipsThe Hidden Summer av Gin Phillips
The Sacrifice (The Enemy #4) av Charlie HigsonThe Sacrifice av Charlie Higson

————————————————————————————————————————————–

Trots den stora mängden böcker som släpps den här veckan så känner jag mig faktiskt inte att det är någon som jag vill köpa direkt. Är intresserad av flera stycken men känner inte direkt någon behov av att läsa dem direkt. Kan ju hoppas på att biblioteket kommer att köpa in ett par av dem, bland annat Linked och Another Little Piece som jag tycker verkar mest intressant den här veckan.

Vilka böcker fastnade ni för den här veckan då?

 
6 Comments

Posted by on June 10, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

6 responses to “Nya YA-boksläpp Vecka 24!

  1. Amelie

    June 10, 2013 at 17:32

    Är väldigt nyfiken på Hold still/Jag går dit du går 🙂

     
  2. frida

    June 10, 2013 at 20:22

    Another Little Piece och Linked finns på min läslista, men det är ingen som jag känner att jag behöver köpa NU 🙂

     
  3. Amanda

    June 10, 2013 at 21:23

    På böckerna som är längst ner, de som du inte skriver någon information om, skulle du möjligtvis kunna skriva vilken del i serien de är? 🙂 och btw, Rush verkar spännande!

     
    • Anna - Boktycke

      June 10, 2013 at 21:39

      Jag hade med serie först, men det tog så mycket plats och blev rörigt. Tänkte att man ganska enkelt kan klicka på omslaget och se informationen på Goodreads ändå. Men jag ska testa det nästa vecka och se hur det ser ut, om det inte blir för mycket text så kan jag ha serienamnet också 🙂

       
      • Amanda

        June 17, 2013 at 20:30

        Tack! 🙂

         
  4. Madeleine K

    June 12, 2013 at 15:25

    Gudvad jag har väntat på Linked, äntligen har den kommit ut! 😀

     

Leave a comment