RSS

Flyttad! (men fortfarande kaos)

21 Jan

I onsdags fick vi nycklarna till vår nya lägenhet och i torsdags så flyttade vi in! Sedan dess har det varit mycket att packa upp och försöka kommer underfund med hur vi ska möblera samt förvara saker. Och med två små barn och en vuxen som jobbar heltid så går allt EXTREMT långsamt. Först igårkväll fick vi upp min dator och fixade internet, till klädkammaren går det knappt att komma in för vi har slängt in allt vi inte har hunnit packa upp än där.

En provisorisk lekhage 

Som jag har skrivit om tidigare så har vi flyttat till ett nybygge som blev försenat. Det är fortfarande mycket av de gemensamma ytorna som inte är klara, och vår balkong är t.ex. inte färdig heller. Men annars är lägenheten väldigt fräsch och fin. Sen är det oerhört skönt att Dante numera har ett eget rum och vi slipper sova fyra personer i samma sovrum som vi gjorde i den gamla lägenheten.

Jag kommer att lägga upp ett par recensioner som jag skrev innan flytten. Min plan är att fixa iordning lägenheten inom 2 veckor, sen blir det förhoppningsvis mer skriv och bloggrutiner.

 
2 Comments

Posted by on January 21, 2020 in Vardag

 

2 responses to “Flyttad! (men fortfarande kaos)

  1. Cecilia Johansson

    January 21, 2020 at 22:06

    Kul med nytt plejs. Aldrig skoj att trängas på liten yta.

    /Cecilia
    http://www.ceciliasbokblogg.com

     
    • Anna - Boktycke

      January 23, 2020 at 11:26

      Ja, det är skönt att ha lite mer yta, även om det bara är 10kvm 🙂

       

Leave a comment