RSS

Efterlängtat boksläpp – Spin-off till Hex Hall!

31 Jan

Som ni kanske har märkt så har jag bytt namn på dessa inlägg. Tycker att “Ett boksläpp jag ser fram emot” är så långt så jag har bytt det till “Efterlängtat boksläpp” istället 🙂

School Spirits av Rachel Hawkins

School Spirits (School Spirits #1) av Rachel Hawkins

Från Goodreads:

Fifteen-year-old Izzy Brannick was trained to fight monsters. For centuries, her family has hunted magical creatures. But when Izzy’s older sister vanishes without a trace while on a job, Izzy’s mom decides they need to take a break.

Izzy and her mom move to a new town, but they soon discover it’s not as normal as it appears. A series of hauntings has been plaguing the local high school, and Izzy is determined to prove her worth and investigate. But assuming the guise of an average teenager is easier said than done. For a tough girl who’s always been on her own, it’s strange to suddenly make friends and maybe even have a crush.

Can Izzy trust her new friends to help find the secret behind the hauntings before more people get hurt?

Rachel Hawkins’ delightful spin-off brings the same wit and charm as the New York Times best-selling Hex Hall series. Get ready for more magic, mystery and romance!

Utgivningsdatum: 14:e maj 2013

Varför jag vill läsa boken
Jag gillar ju Hex Hall väldigt mycket och tackar absolut inte nej till en spin-off-serie. Tycker att det är hur bra som helst att de fortsätter att köra med en liknande omslagsdesign som originalserien. Nu ser man ju att serierna hör ihop ändå fast de är annorlunda. Med tanke på att Hex Hall var Hawkins debutserie så borde den här vara ännu bättre nu när hon är mer mogen och erfaren som författare. Ser mycket fram emot att läsa den!

 
 

5 responses to “Efterlängtat boksläpp – Spin-off till Hex Hall!

  1. Kajsa

    January 31, 2013 at 18:27

    Inte för att vara sån men jag tror det ska vara ett -t istället för -d på “efterlängtad boksläpp” alternativt -de. 😛

     
    • Anna - Boktycke

      January 31, 2013 at 18:28

      Haha, ja det ska det ju! Var nog alldeles för trött igår när jag skrev det här inlägget. Tusen tack för rättelsen!

       
  2. Nelly

    January 31, 2013 at 22:26

    Längtar SÅ efter den här boken!!

     
  3. Elin - Bokparadiset

    February 1, 2013 at 11:03

    Jag såg den här boken och tänkte “meh den är ju skit lik hex hall serien.” sen såg jag att det var samma författare, “meh vadå ska hon göra en lika dan serie?!” Jag tänkte inte ens tanken på att den kunde vara en spin-off, haha men kommer nog absolut läsa dessa när jag läst färdig hex hall!

     
  4. Petra

    February 1, 2013 at 11:45

    Jag längtar också efter den här boken, jättekul med en spin-off tycker jag. 🙂

     

Leave a comment