RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 41!

07 Oct

Ännu mera böcker! Det börjar verkligen bli för mycket nu :p

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

The Eye of Minds (The Mortality Doctrine #1) av James DashnerThe Eye of Minds av James Dashner The Republic of Thieves (Gentleman Bastard #3) av Scott LynchThe Republic of Thieves av Scott Lynch The House of Hades (The Heroes of Olympus #4) av Rick RiordanThe House of Hades av Rick Riordan

The Eye of Minds (The Mortality Doctrine #1) av James Dashner
Da da da dun! En ny serie av självaste James Dashner. Älskar ju The Maze Runner så den här ska jag givetvis läsa. Har inte riktigt vågat läsa baksidan av den här boken men jag antar att det är en dystopi?

The Republic of Thieves (Gentleman Bastard #3) av Scott Lynch
Tror inte att den här serien är så populär bland svenska ungdomsbokbloggare men det är en av mina favoritserier när det kommer till episk fantasy. Vet inte riktigt varför den ligger i ungdomshyllan i Sverige för så “ungdomlig” är den inte. Men nåja, att den låg i ungdomsavdelningen är ju anledningen till varför jag upptäckte serien så jag ska väl inte klaga. Ocean’s Eleven i episk fantasy-miljö, tycker ni att det låter lockande så tycker jag att ni ska plocka upp första boken!

The House of Hades (The Heroes of Olympus #4) av Rick Riordan
Har inte hunnit läsa tredje boken än men jag är väldigt säker på att jag kommer att älska den här serien lika mycket som Percy Jackson. Ahhh, måste till bibblan och låna hem tredje boken!

Tandem (Many-Worlds Trilogy #1) av Anna JarzabTandem av Anna Jarzab Premeditated av Josin L. McQueinPremeditated av Josin L. McQuein The Brokenhearted av Amelia KahaneyThe Brokenhearted av Amelia Kahaney

Tandem (Many-Worlds Trilogy #1) av Anna Jarzab
Ett av mina personliga efterlängtade boksläpp. Tycker verkligen om omslaget!

Premeditated av Josin L. McQuein
Åhhh, en thriller om hämnd? Både beskrivningen och omslaget låter superlockande! Finns en stor risk att jag bryter mitt köpstopp efter den här veckan :p

The Brokenhearted av Amelia Kahaney
Fastnade för omslaget (som vanligt) men den här har fått ganska dåliga recensioner av förhandsläsarna så jag är inte lika sugen längre. En tjej med ett konstgjort hjärta och ska bli en superhjälte… hmm…

No Angel av Helen KeebleNo Angel av Helen Keeble Red av Alison CherryRed av Alison Cherry Backwards av Todd MitchellBackwards av Todd Mitchell

No Angel av Helen Keeble
Hihi, en parodi(?) på populära ängel/demon-böcker. Har hört mycket gott om författarens tidigare bok Fang Girl (som jag måste läsa) så jag är även väldigt nyfiken på den här.

Red av Alison Cherry
Låter som en helskum bok där alla i en stad är rödhåriga, och är man inte rödhårig så blir man utfryst. Som ni säkert kan gissa så får huvudrollen problem när någon kommer på att hon egentligen är en blond tjej.

Backwards av Todd Mitchell
En till skum bok där en kille dör och en annan kille börjar leva hans liv baklänges för att ta reda på varför den första killen dog. Yepp, skumt!

Just One Year (Just One Day #2) av Gayle Forman Just One Year  av Gayle Forman Resist (Breathe #2) av Sarah CrossanResist av Sarah Crossan Stad av aska (The Mortal Instruments #2) av Cassandra ClareStad av aska  av Cassandra Clare

Just One Year (Just One Day #2) av Gayle Forman
Whaaaat?! Kommer den här redan ut? Har ju inte ens hunnit läsa första boken än! Ligger så efter i så många serier känner jag. Älskar ju Om jag stannar och När jag lät dig gå så den här serien ska läsas!

Resist (Breathe #2) av Sarah Crossan
Var inte så förtjust i Breathe men jag måste erkänna att jag verkligen gillar omslagsdesignen. Ifall jag inte redan har gett bort andra boken så kan jag faktiskt tänka mig att köpa hem fortsättningen också bara för att det ser snyggt ut i bokhyllan. Men too late :/

Stad av aska (The Mortal Instruments #2) av Cassandra Clare
Sist men inte minst, den svenska översättningen av City of Ashes. Kul att de har valt att direktöversätta titeln den här gången.

Fler boksläpp i veckan

Archon (Psi Chronicles #2) av Lana KrumwiedeArchon (Psi Chronicles #2) av Lana Krumwiede BZRK Reloaded (BZRK #2) av Michael GrantBZRK Reloaded (BZRK #2) av Michael Grant Emerald Green (Ruby Red Trilogy #3) av Kerstin GierEmerald Green (Ruby Red Trilogy #3) av Kerstin Gier
Desert Tales: A Wicked Lovely Companion Novel (Wicked Lovely) av Melissa MarrDesert Tales: A Wicked Lovely Companion Novel av Melissa Marr Confessions: The Private School Murders (Confessions #2) av James Patterson & Maxine PaetroConfessions: The Private School Murders (Confessions #2) av James Patterson & Maxine Paetro Beauty’s Daughter: The Story of Hermione and Helen of Troy av Carolyn MeyerBeauty’s Daughter: The Story of Hermione and Helen of Troy av Carolyn Meyer
Pull Down the Night (The Suburban Strange #2) av Nathan KoteckiPull Down the Night (The Suburban Strange #2) av Nathan Kotecki Time After Time (Time Between Us #2) av Tamara Ireland StoneTime After Time (Time Between Us #2) av Tamara Ireland Stone One Crow Alone (After the Snow 0.5) av S.D. CrockettOne Crow Alone (After the Snow 0.5) av S.D. Crockett
Phantom Eyes (Witch Eyes #3) av Scott TraceyPhantom Eyes (Witch Eyes #3) av Scott Tracey The Kingdom of Little Wounds av Susann CokalThe Kingdom of Little Wounds av Susann Cokal Season of the Witch av Mariah FredericksSeason of the Witch av Mariah Fredericks
The Midnight Dress av Karen FoxleeThe Midnight Dress av Karen Foxlee Bang (Visions #2) av Lisa McMannBang (Visions #2) av Lisa McMann Blythewood av Carol GoodmanBlythewood av Carol Goodman
Coaltown Jesus av Ron KoertgeCoaltown Jesus av Ron Koertge Dare Me av Eric DevineDare Me av Eric Devine The Extra av Kathryn LaskyThe Extra av Kathryn Lasky
Juvie av Steve WatkinsJuvie av Steve Watkins Death, and the Girl He Loves (Darklight #3) av Darynda JonesDeath, and the Girl He Loves (Darklight #3) av Darynda Jones

————————————————————————————————————————————–

Vad många intressanta boksläpp den här veckan. Brukar ju vanligtvist bara kommentera 9 böcker men den här gången var jag nyfiken på väldigt många. Undrar hur länge jag orkar hålla ut innan jag bryter mitt köpstopp? 😀

Fastnade du för någon bok den här veckan?

 
7 Comments

Posted by on October 7, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

7 responses to “Nya YA-boksläpp Vecka 41!

  1. Veronica

    October 7, 2013 at 17:48

    Alldeles för mycket intressanta böcker denna vecka, jag har inte tid!! Eller råd;) men Helen keebles är på väg hem och måste ju klicks hem dashners nya och såklart emerald Green då jag har den versionen:p

     
  2. Petra

    October 7, 2013 at 19:42

    Många böcker denna vecka. The House of Hades, The Eye of Minds, Premeditated och No Angel har jag redan beställt. Är även nyfiken på Tandem, The Brokenhearted och Blythewood, men vill se lite recensioner på dem innan jag bestämmer mig. 🙂

     
  3. Maria

    October 7, 2013 at 19:51

    The House of Hades och Stad av Aska. :3

     
  4. annelie (boklotus)

    October 7, 2013 at 19:58

    Republic of Thieves är så himla snygg tycker jag. Hoppas den är lika bra som första boken verkar vara, alla som läst verkar tycka den är superbra 🙂

     
  5. Maria - unga vuxna

    October 7, 2013 at 20:09

    Just One Year! Är ju så skönt att båda kommer under samma år, säger jag som tycker det är jobbigt med serier som drar ut på det. Dessutom läste jag Just One Day så sent som i somras så väntetiden har inte varit så lång. Tror att jag kommer gilla JOY ännu mer än JOD, så var det i alla fall med Om jag stannar/När jag lät dig gå.

     
  6. Klara

    October 8, 2013 at 16:48

    Håller med dig om att Breathe och Resist har väldigt fina omslag. Omslagen får en att sätta höga krav på innehållet också! 🙂

     
  7. lisa

    October 18, 2013 at 14:32

    Ja har inte hunnit bläddra igenhom hela din blogg men som tipps på saker du kan läsa ( där efterföljarna kommer under hösten) Pandemonium av Lauren Oliver och Firelight av Sophie Jordan 🙂

     

Leave a comment