RSS

Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 29

14 Jul

Nu verkar bokförlagen också ha tagit semester, men ett par intressanta boksläpp hittar vi trots allt.

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Breathe, Annie, Breathe (Hundred Oaks #5) av Miranda KenneallyBreathe, Annie, Breathe av Miranda Kenneally Half a King (Shattered Sea #1) av Joe AbercrombieHalf a King av Joe Abercrombie Illusive av Emily Lloyd-JonesIllusive av Emily Lloyd-Jones

Breathe, Annie, Breathe (Hundred Oaks #5) av Miranda Kenneally
Helt skumt att den här serien helt plötsligt har bytt omslagsdesign och titelmönster. Jag vet att man inte behöver läsa böckerna i rätt ordning eftersom de bara är kompanjonsböcker man jag ska ändå läsa fjärde boken först innan jag ger mig på den här. Tror nog faktiskt att jag kommer att ha ganska lätt att knyta mig an till Annie, till skillnad från de tidigare huvudrollerna så är hon helt osportigt men försöker ändå löpträna.

Half a King (Shattered Sea #1) av Joe Abercrombie
What what? Abercrombie skriver en ungdomsbok?! Nåja, det spelar ingen roll om det här är en YA eller inte. Han är en författare som aldrig gör mig besviken och eftersom jag är väldigt sugen på att läsa mer episk fantasy så låter den här hur lockande som helst. Gillar också  handlingen om en enarmad kille som samlar ihop ett gäng av utbölingar för att hämnas sin far.

Illusive av Emily Lloyd-Jones
X-Men möter Ocean’s Eleven? Oj, det låter som en bok jag måste läsa. Jag är ju en sucker för böcker/filmer om tjuvligor så den här åker upp på läslistan direkt! Att den dessutom har fått bra betyg av förhandsläsarna gör den ju bara ännu mer lockande!

Andra boksläpp i veckan

Boneseeker av Brynn ChapmanBoneseeker av Brynn Chapman The Rain av Virginia BerginThe Rain av Virginia Bergin Starbreak (Starglass #2) av Phoebe NorthStarbreak (Starglass #2) av Phoebe North
Dirty Wings (All Our Pretty Songs #2) av Sarah McCarryDirty Wings (All Our Pretty Songs #2) av Sarah McCarry Innocents (Dusty #1) av Mary Elizabeth & Sarah ElizabethInnocents (Dusty #1) av Mary Elizabeth & Sarah Elizabeth The Book of Life (All Souls Trilogy #3) av Deborah HarknessThe Book of Life (All Souls Trilogy #3) av Deborah Harkness
Revolutionary (Anomaly #3) av Krista McGeeRevolutionary (Anomaly #3) av Krista McGee

————————————————————————————————————————————–

Oj, trots det låga antalet böcker så hittar jag ändå tre stycken som jag verkligen vill läsa. Gahh, längtar så mycket till semestern!!!

Vilka böcker fastnade du för den här veckan?

 
Leave a comment

Posted by on July 14, 2014 in Veckans YA-boksläpp

 

Leave a comment