RSS

Kommande svenska ungdomsböcker (2020 del 2)

01 Mar

Här kommer ytterligare ett gäng svenska ungdomsböcker som jag har fastnat för.

Observera att utgivningsdatumen är preliminära och kan ändras.

Titel: Den falska rosen
Författare: Jakob Wegelius
Förlag: Bonnier Carlsen
Utgivningsdatum: 2020-04-16

Inte läst något av författaren tidigare men fastnade för de fina illustrationerna.

_____________________________________________________________________________________

Titel: Bergtagen
Författare: Camilla Sten
Förlag: Rabén & Sjögren
Utgivningsdatum: 2020-04-24

Har inte heller läst något av Camilla Sten tidigare heller, men denna är första delen i en trilogi som tydligen ska vara mycket spännande med magisk realism, låter inte alls dumt!

_____________________________________________________________________________________

Titel: Children of virtue and vengeance
Originaltitel: Children of virtue and vengeance
Författare: Tomi Adeyemi
Förlag: Lavender Lit
Utgivningsdatum: 2020-04-24

Hmm, är inte helt säker på om jag verkligen har rätt bild för det svenska omslaget, känns konstigt att förlaget inte har översatt titeln. Nåja, jag gillade hursomhelst första boken och ser fram emot att få läsa uppföljaren.

_____________________________________________________________________________________

Titel: Ett hov av vingar och undergång
Originaltitel: A Court of Wings and Ruin
Författare: Sarah J. Maas
Förlag: Modernista
Utgivningsdatum: 2020-04-24

Ännu en serie jag är nyfiken på men inte hunnit/orkat ta tag i. Med tanke på hur snabba Modernista är på att översätta så kanske jag läser denna på svenska istället för engelska.

_____________________________________________________________________________________

Titel: Det nionde sällskapet
Originaltitel: Ninth House
Författare: Leigh Bardugo
Förlag: Modernista
Utgivningsdatum: 2020-05-05

Yay, mer Leigh Bardugo till (det svenska) folket! Denna har jag redan läst och recenserat i det här inlägget.

 

För fler ungdomsböcker som kommer ut på svenska kan ni kika här.

 

2 responses to “Kommande svenska ungdomsböcker (2020 del 2)

  1. Agnes

    March 6, 2020 at 10:54

    Vet du när översättningarna på Tower of Dawn och Kingdom of Ash kommer?

     
    • Anna - Boktycke

      March 6, 2020 at 13:22

      Jag gissar att ToD kommer i höst o KoA året efter. Men det är bara mina spekulationer, bäst svar får du om du kontaktar förlaget Modernista 🙂

       

Leave a comment