RSS

Månadsrapport Mars 2014

02 Apr

Vad har blivit läst i mars då?

Månadsrapport mars 2014

Antal lästa böcker: 13
Mellanböcker/noveller/seriealbum: 3
Påbörjade serier: 5
Avslutade serier: 2

Gah, är mars redan över? Hur kan tiden gå så fort? Känns som att det var knappt ett par veckor sen jag gjorde förra månadsrapporten!

… Okej, nu när jag tänker på det så beror det förmodligen på att jag la upp förra rapporten ganska sent eftersom jag har varit bortrest 🙂

Tillbaka till läsningen då. Jo, det har gått bra. Har hunnit med fler böcker än vad jag hade räknat med. Kvalitén har verkligen gått upp och ner men det kan jag leva med. Man måste ju läsa lite halvdana böcker för att kunna uppskatta mästerverken!

Bästa bok: Steelheart av Brandon Sanderson
Herr Sanderson gör det igen! Han levererar inget annat än fantastiska böcker och jag älskar konceptet med onda superhjältar i en dystopisk värld. Spännande från början till slutet och helt omöjligt att läsa. Rekommenderas starkt!

Bästa överraskning: The Giver av Lois Lowry (recension kommer inom kort)
Här har vi en gammal dystopi som jag endast läste på grund av att jag vill se filmatiseringen och jag vill läsa boken först. Jag trodde att den skulle vara lite småseg och för filosofisk för min smak… så fel jag hade! Världen är riktigt intressant och boken känns väldigt modernt trots att den skrevs för över 20 år sedan. Perfekt för er som vill läsa en kort och dystopisk bok.

Största besvikelse: The Edge of Never av J.A. Redmerski
Ja, vad ska man säga? New Adult verkar inte vara min grej. Störde mig otroligt mycket på hur våldsam och överbeskyddande killhuvudrollen var. Trovärdigheten var väl inte direkt på topp heller så nej, ingen bok för mycket trots det nuvarande betyget 4.38 på Goodreads.

Skrattat mest åt: What to Buy the Shadowhunter Who Has Everything av Cassandra Clare & Sarah Rees Brennan
Gråtit mest till: Champion av Marie Lu
Beundrat mest omslaget till: Unhinged av A. G. Howard
Finaste kärleksförhållande: Magnus och Alec från What to Buy the Shadowhunter Who Has Everything
Finaste vänskapsförhållande: Hmm, svårt den här månaden. Får väl säga Tella och Harper från Fire & Flood

Skrivandet:
Har ju börjat dra ner på bloggandet och läsandet för att skriva mer men än så länge har det blivit mest research och inte så mycket skrivande. Ska försöka fixa ihop en synopsis under de två kommande veckorna och förhoppningsvis börja skriva klart ett par kapitel under april.

Nästa månad:
Säger som jag gjorde förra månaden: kommer att fortsätta med att uppdatera 3-5 gånger i veckan och lägga upp recensionerna jag har i lager. Nu när våren kommer så har mitt intresse för träning kommit igång igen tillsammans med mitt anime-tittande (don’t ask me why, men jag tycker att våren är en bra tid för att titta på anime hehe). Ska i alla fall försöka läsa ut 10 böcker inkl. mellanböcker. Håller tummarna för att jag hinner med det!

 

 
3 Comments

Posted by on April 2, 2014 in Läsvanor, Månadsrapport

 

3 responses to “Månadsrapport Mars 2014

  1. Lena

    April 2, 2014 at 20:27

    En rejäl hög du hunnit med!

     
  2. ica

    April 3, 2014 at 23:16

    Yay, Champion down! Ser fram emot att höra dina tankar! Jag grät också som en tokdåre. Om man tyckte Prodigy var ledsam, liksom…

     
  3. Alix

    April 4, 2014 at 05:03

    Åh, jag måste läsa mer av Brandon Sanderson. Av honom kan jag rekommendera Mistborn-Serien som jag läste när jag var yngre 🙂

     

Leave a comment