RSS

Minirecensioner – Natten då frakturen blev lysande

06 Feb



The Night After I Lost YouTitel: The Night After I Lost You
Författare: Sarah Rees Brennan
Serie: The Lynburn Legacy #1.5
Sidantal: 9
Utgivningsår: 2013

Minihandling:
Ash är deppig, Jared är deppig, Kami är deppig, Angela är deppig, Holly är deppig.

Tycke:
En väldigt kort novell skriven från Ashs synvinkel som utspelar sig direkt efter Unspoken. Och med direkt menar jag direkt, kanske en minut senare eller så. Eftersom jag tycker att Ash är i stort sett den tråkigaste huvudpersonen i serien så tycker jag att den här novellen är rätt trist. Vill hellre läsa från Jareds, Hollys eller Angelas synvinkel! Nåja, den innehåller åtminstone Jared och Kami så en riktig bottennapp är den inte. Men är ni som jag, ingen större fan av Ash så kan ni lika gärna skippa den här.

B3Betyg: 3/10

Andra böcker i serien:
1. Unspoken
2. Untold
3. Unmade

Extraböcker:
0.25. The Spring Before I Met You
0.5. The Summer Before I Met You
2.5. The Night After I Lost You

________________________________________________________________________________

Fracture Me (Shatter Me #2.5) av Tahereh MafiTitel: Fracture Me
Författare: Tahereh Mafi
Serie: Shatter Me #2.5
Sidantal: 68
Utgivningsår: 2013

Minihandling:
Visar sig att Adam är mer galen i sin bror än i Juliette.

Tycke:
En mellanbok från Adams perspektiv. Med tanke på att jag är 100% med i Team Warner så hade jag inte så höga förväntningar på den här, och tur var väl det, för Adam är faktiskt ganska tråkig att läsa om.

Boken utspelar sig lite före och lite efter slutet i Rädda mig inte! (eng. Unravel Me). Den enda ljuspunkten med att få läsa från hans synvinkel är att jag blev ännu mer säker på att Juliette passar bättre ihop med Warner. Hela mellanboken är ju mer än kärleksförklaring till sin bror än till Juliette vilket verkligen inte gör mig något. Nu känns det bara mer rätt ifall Juliette inte väljer Adam, för Adam skulle förmodligen välja James framför henne.

Taherehs språk är magnifikt som vanligt. Älskar verkligen hennes rytm och berättarstil. Ser supermycket fram emot sista boken i serien nu och håller tummarna för att den kommer att släppas på svenska snart!

Andra böcker i serien:
1. Rör mig inte! (original Shatter Me)
2. Rädda mig inte! (original Unravel me)
3. Ignite Me

Extraböcker:
1.5. Falla sönder (original Destroy me)
2.5. Fracture Me

B4Betyg: 4/10

________________________________________________________________________________

Radiant (Unearthly #2.5) av Cynthia HandTitel: Radiant
Författare: Cynthia Hand
Serie: Unearthly #2.5
Sidantal: 94
Utgivningsår: 2012

Minihandling:
Clara och Angela är i Italien under sommaren och de träffar Angelas hemliga kärlek.

Tycke:
Unearthly-serien är en av mina favoriter när det kommer till paranormal romance så givetvis vill jag läsa mellanboken innan jag ger mig på den tredje och avslutande delen. Den här boken utspelar sig mellan andra och tredje delen och handlar om Clara och Angelas sommarlov i Italien innan de börjar på universitetet. Precis som många mellanböcker så händer det knappt något i boken och i stort sett så handlar den bara om Angelas relation med sin ”pojkvän”. Det var väl rätt intressant att få läsa från Angelas synvinkel men annars så gav inte den här boken särskilt mycket. Gillar du den här serien väldigt mycket så kan du väl läsa den här, annars så gör det inte så mycket om man skippar den.

B5Betyg: 5/10

Andra böcker i serien:
1. Unearthly
2. Hallowed
3. Boundless

Extraböcker:
2.5. Radiant

 

Leave a comment